arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

معرفی هفت نامزد احزاب چپ فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری 2017

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای روزنامه لوفیگارو اعلام کرد: هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه به عنوان نامزدهای احزاب چپ برای شرکت در رقابت های مقدماتی این جناح سیاسی معرفی شدند.

چهار تن از این نامزدها به حزب سوسیالیست و سه تن به دیگر احزاب چپ فرانسه تعلق دارند.
در این چارچوب «بنوا آمون»، «آرنود مونتبرگ»، «ونسان پیون» و «مانوئل والس» به عنوان سوسیالیست های جناح چپ در رقابت های درون حزبی این جناح معرفی شده اند.
«سیلویا پینل» نیز به عنوان یگانه زن شرکت کننده در این رقابت ها از حزب رادیکال چپ، «ژان-لوک بنامیاس» از جبهه دموکرات و «فرانسوا دو روگی» از حزب محیط زیست، دیگر شرکت کنندگان در این رقابت درون حزبی برای انتخابات سال آتی ریاست جمهوری فرانسه هستند.
بر اساس این گزارش، انتخابات مقدماتی احزاب چپ فرانسه 22 و 29 ژانویه 2017 (سوم و دهم بهمن 95) با حضور هفت نامزد یاد شده برگزار می شود.
پیشتر دو کاندیدای سوسیالیست «ژرارد فیلوش» و «فابین وردیه» انصراف خود را در انتخابات مقدماتی احزاب چپ اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که در انتخابات مقدماتی احزاب چپ فرانسه بین یک میلیون و 500 تا 2 میلیون رای دهنده شرکت کنند؛ این در حالی است که در انتخابات مقدماتی احزاب راست و راست میانه که نوامبر سال جاری میلادی (آذر 95) به انتخاب «فرانسوا فیون» منجر شد، حدود چهار میلیون و 400 هزار رای دهنده شرکت کردند.
تا پیش از دور نخست رقابت های احزاب چپ فرانسه سه مناظره های تلویزیونی برای هفت نامزد یاد شده در ماه ژانویه پیش بینی و برای دو دوم این رقابت ها یک مناظره بین دو فینالیست دور نخست، برنامه ریزی شده است.
 پس از اعلام نامزد نشدن «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فعلی فرانسه در انتخابات سال آتی این کشور، انتشار یک نظرسنجی نشان داد که اکثر رای دهندگان فرانسوی مایل به پیروزی مانوئل والس در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست هستند.
این نظرسنجی نشان می دهد که والس نامزد مورد نظر 24 درصد از پاسخ دهندگان است، در حالی که 14 درصد خواستار پیروزی «آرنود مونتبرگ» رقیب چپگرای وی هستند.
والس در میان پاسخ دهندگانی که خود را حامی جناح چپ قلمداد می کنند، با 33 درصد دوباره از بیشترین محبوبیت برخوردار بود، در حالی که مونتبرگ از 20 درصد آراء برخوردار شد.
بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه «الاب» (Elabe) که اواسط آذر امسال منتشر شد، شاید محبوب ترین چهره احزاب چپ برای انتخابات سال آتی فرانسه می توانست «امانوئل ماکرون» وزیر اقتصاد مستعفی فرانسوا اولاند باشد، اما این نامزد قاطعانه هرگونه مشارکت را در رقابت های مقدماتی حزب چپ فرانسه رد و اعلام کرد نمی خواهد در دشمنی های درون حزبی جناح چپ شرکت کند.
تاکنون «فرانسوا فیون» به عنوان نامزد اصلی احزاب راست و میانه و «مارین لوپن» به عنوان نامزد اصلی حزب راست افراطی جبهه ملی برای انتخابات سال آتی ریاست جمهوری فرانسه، مشخص شده اند.
بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، انتخابات هشتمین رئیس جمهوری از دوره پنجم جمهوری فرانسه (بیست و پنجمین رئیس جمهوری فرانسه) در دو مرحله، روزهای ۲۳ آوریل و هفت می (سوم و هفدهم اردیبهشت ۹۶) برگزار شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان