arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

وزیر راه: انعقاد قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با نهایی شدن مذاکرات قرارداد قطعی با شرکت ایرباس در هفته جاری به امضاء خواهد رسید.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل‌ونقل و صنایع وابسته با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه پس از نهایی شدن توافق با بوئینگ مذاکرات با شرکت ایرباس نیز به مراحل پایانی خود رسیده و در روزهای آینده هفته جاری نهایی می‌شود.

وی همچنین از برنامه وزارت راه و شهرسازی برای افتتاح بخش جدید آزادراه قزوین – رشت خبر داد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز حمل‌ونقل در ایران، اظهار کرد: پس از آنکه رانندگان در ایام جنگ با فرمان امام خمینی (ره) تمام کالاهای باقی‌مانده در بندر شهید رجایی را تخلیه کردند و به نقاط مختلف کشور رساندند، روز ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل‌ونقل در ایران مطرح شد که وزارت راه و شهرسازی در طول سال‌های گذشته تلاش کرده با استفاده از توان بخش خصوصی نسبت به ارتقاء این حوزه برنامه‌ریزی کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نمایشگاه امسال با مشارکت ۹۰ درصدی بخش خصوصی آغاز به کار کرده است، تاکید کرد: در حوزه حمل‌ونقل نوآوری‌های بزرگ و مهمی به کار بسته شده که اصلی‌ترین محور آن استفاده از تجهیزات IT و دوربین‌های فناوری است. همچنین برای نخستین بار در نمایشگاه از سیستم روسازی بتنی جاده‌ها رونمایی شده که می‌تواند فکری جدی به حال مازاد تولید سیمان در کشور کند.

آخوندی با بیان این‌که در چند روز آینده ۵۰۰ دوربین نظارتی جدید کار خود را در جاده‌های کشور آغاز کرده است، عنوان کرد: این دوربین‌ها مدیریت جاده‌ها را جهت ارتقاء ایمنی تسهیل کرده و اطلاعات دقیق‌تری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقاء ایمنی راه‌آهن تلاش شده سیستم مدیریت پل‌ها در این بخش با جدیت بالایی پیگیری شود به این دلیل که بعضی از پل‌ها قدیمی هستند برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در برابر زلزله و بادهای سنگین مقاوم باشد. این پل‌ها از نظر مقاومت در برابر فشار بادها آزمایش می‌شوند و امیدواریم این مساله به ارتقاء ایمنی در حوزه راه‌آهن منجر شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از نهایی شدن ساخت بخش باقی‌مانده پروژه آزادراه قزوین – رشت خبر داد و گفت: گلوگاه ترافیکی اصلی در این پروژه در محدوده منجیل قرار داشت در طول ماه‌های گذشته با کار اجرایی جدی پیگیری شده و انتظار داریم تا دو هفته آینده به افتتاح برسد. در این زمینه یک پل مهم در منطقه منجیل قرار داشت که امیدواریم کار ساخت آن به زودی به اتمام برسد.

آخوندی اضافه کرد: همچنین در طول هفته‌های گذشته بازدیدهایی از پروژه‌های مهم آزادراهی کشور صورت گرفته که می‌توان به پروژه حرم تا حرم که در دو محور گرمسار به سمنان و سبزوار به مشهد انجام می‌شود، اشاره کرد. همچنین کنارگذر جنوبی تهران نیز با پیگیری‌های جدی کار خود را ادامه داده که انتظار داریم قطعه چهار آن از آبیک تا چرمشهر تا بهار سال آینده به افتتاح برسد.

وی همچنین از انعقاد قراردادهای جدید در حوزه بنادر خبر داد و اظهار کرد: در این حوزه بخش خصوصی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در حوزه پس کرانه دریایی انجام داده است که این موضوع می‌تواند برای ما نتایجی جدی به همراه داشته باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان