arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

کیمیایی: این‌جا مانده‌ام تا بازیگر و کارگردان بگذارم و بروم

اینجا یک مدرسه کوچک است و قرار است آدم‌های بزرگ تحویل بدهد، من هم این عقیده و این شوق را دارم و فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد و تا به حال هم افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسعود کیمیایی با اشاره به مدرسه «کارگاه آزاد فیلم» گفت: این مدرسه، 10 سال است که -همراه با آنهایی که با من وارد سینما شده‌اند و آن‌هایی که من با آن‌ها وارد سینما شده‌ام- فعالیت می‌کند. به هر جهت این مدرسه تمام عشق و علاقه من است، این‌که من چند کارگردان و چند بازیگر بگذارم و بروم. این تمام شوق من است که این‌جا مانده‌ام.

به گزارش ایسنا، این کارگردان که 27 آذر ماه در افتتاحیه دومین دوره جشنواره کارگاه آزاد فیلم در پردیس ملت سخن می‌گفت، ادامه داد: اینجا یک مدرسه کوچک است و قرار است آدم‌های بزرگ تحویل بدهد، من هم این عقیده و این شوق را دارم  و فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد و تا به حال هم افتاده است. 

کارگردان «قیصر»، «سربازان جمعه» در ادامه صحبت‌هایش درباره نسلی که با او به سینما آمده‌اند نیز این‌طور گفت: از نظر فیلم و سینما همه‌تان می‌دانید که چه اتفاقاتی برای نسل ما می‌افتد، نسلی که به هر جهت یک‌جور دیگر عادت کرده و یک شکل دیگر عقیده‌اش را می‌گوید پای عقیده‌اش هست و روزهای سختی را می‌گذراند. باز هم تکرار می‌کنم عقیده من بر این است که این مدرسه آتشفشان‌هایی خواهد داشت، یعنی دارد. دوستان بسیار خوبم چندتایی نیستند، چندتایی بیرون از این سرزمین هستند و چندتایی که هستند تمام داشته‌های من و تمام ثروت من هستند. این دوستی‌ها، رفاقت‌ها و این احترام‌های به هم.

تقدیر از اکبر معزری و سعید پیردوست

سپس، کیمیایی از سعید پیردوست و اکبر معززی که مراسم تقدیرشان قرار بود، برگزار شود، خواست به روی سن بیایند و درباره پیردوست گفت: ما از مدرسه با هم بوده‌ایم، یعنی از اول دبیرستان فکر کنید از 13-14 سالگی با هم زندگی کرده‌ایم. خیلی از ما نیستند، خیلی از ما به خاک رفتند. خیلی‌ها از خانه‌هایشان دور شدند و چندتایی مانده‌ایم، این دو نفر بسیار بازیگران خوبی هستند و هیچ‌وقت شوق سوپراستار شدن نداشته‌اند، آن موقع‌ها که سینما می‌رفتیم تمام علاقه سعید پیردوست به مونت گومری‌کلیف بود یا نگاه اکبر معززی در سینما به گری کوپر بود، الگوهایشان الگوهای دیگری هستند؛ به هر جهت مانده‌ایم، تا به حال مانده‌ایم و من باز هم من سعی می‌کنم بسازم... یعنی می‌سازم و بیشتر از سعی است! و با همین علایق و دوستان سر می‌کنم.

سعید پیردوست هم در ادامه با اشاره به این‌که بازیگری را از مسعود کیمیایی آموخته است گفت: این سینما فقط رفاقت را به من داده است و امیدوارم همین‌طور آن را حفظ کنم. ان شا الله که پابرجا و سرحال باشیم و بتوانیم این رفاقت را سال‌های سال حفظ کنیم.

اکبر معززی نیز در ادامه این‌طور از مسعود کیمیایی تشکر کرد: از آن‌جایی که من در طول زندگی هیچ چیز پنهانی نداشته‌ام، الان هم باید اقرار کنم که بین ارقام رقمی نیستم که برایم بزرگداشت بگیرند، این رفاقت آقای کیمیایی است که سعی می‌کند دست من را بالا بگیرد تا به ارقام بزرگ‌تر نزدیک شوم. امیدوارم این کارگاه آزاد تولیدات بیشتری داشته باشد و ستاره‌های خوبی  به جامعه تحویل دهد، همان‌طور که از آغاز همه بازیگران آقای کیمیایی به اوج رسیده‌اند. به غیر از من که این‌جا نبودم و از جامعه ایران دور بودم، ولی اکثر بازیگرانی که یادم است همه با کار آقای کیمیایی شروع کردند اصلا بازیگری در سینما از زمانی شروع شد که آقای کیمیایی فیلم «بیگانه بیا» و «قیصر» را ساختند. امیدوارم که این رفاقت تداوم داشته باشد و در آینده جوانان از آن بهره‌مند شوند.

این دو بازیگر نخواستند وارد سیرک شوند

کیمیایی نیز در پایان درباره این دو بازیگر این‌طور سخن گفت:من واقعا از ته دلم می‌گویم که تکه‌های بسیار خوبی از سینما متعلق به بازی این دو نفر است. یا نخواستند یا نبودند یا بازیگوشی کردند به هر جهت همین‌قدر از سینما را دوست داشته‌اند و هیچ‌وقت نخواستند که سوپراستار باشند یا بیافتند در آن مجرایی که خودتان می‌دانید. به هر جهت وارد سیرک نشدند.

نظرات بینندگان