arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

نایجل فاراژ: می‌خواهم نقش پُلی میان دولت انگلیس و ترامپ را داشته باشم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال انگلیس و از سردمداران کمپین حمایت از خروج این کشور از اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) گفت، می‌خواهد نقش یک پل میان دولت انگلیس و دولت جدید آمریکا را ایفا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفته بود، نایجل فاراژ می‌تواند یک سفیر عالی برای انگلیس در واشنگتن باشد اما دولت لندن این پیشنهاد را رد کرد.

فاراژ در مصاحبه‌ای با رادیو بی.بی.سی گفت: من می‌توانم به عنوان یک پل میان دولت این کشور و وزارت تجارت این کشور با دونالد ترامپ و نه تنها تیم متعلق به او بلکه کل دولتش ایفای نقش کنم و دوست دارم این کار را انجام دهم.

وی ادامه داد: اگر شما می‌خواهید با بزرگترین شرکت در جهان تجارت داشته باشید و می‌دانید کسی هست که روابط و ارتباطات لازم برای این کار را داشته باشد اولین کاری که باید بکنید استخدام این فرد است زیرا دنیا اینجوری کار می‌کند.

فاراژ گفت که بعید می داند به دلیل داشتن پاسپورت انگلیسی احتمالا نقشی در دولت آمریکا دریافت کند. وی گفت که ترزا می، نخست وزیر انگلیس صحبت کردن اعضای تیم ارشد وزیرانش با او را ممنوع کرده است.

این در حالی است که لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس گفته چنین دستوری دریافت نکرده است.

فاراژ چندین دهه برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تبلیغ کرده و دیوید کامرون نخست وزیر سابق این کشور را مجبور به برگزاری همه پرسی ماه ژوئن گذشته بر سر خروج از اتحادیه اروپا کرد. او در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا در یک تجمع حامیان ترامپ سخنرانی کرد و پس از پیروزی ترامپ با او دیدار داشته است.

نظرات بینندگان