arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

سازمان ملل: گزارش‌های روزانه قتل و تجاوز علیه اقلیت مسلمان میانمار دریافت می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، گزارشهای روزانه مربوط به وقوع تجاوز و کشتار علیه اقلیت روهینجا در میانمار دریافت می‌کند و دولت میانمار را متهم به رویکرد "کوته‌نظرانه، زیانبار و سنگ دلانه" در قبال بحران در این کشور کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: دولت میانمار تحت رهبری آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل یک رویکرد کوته‌نظرانه، زیانبار و حتی بی رحمانه در قبال بحران در این کشور در پیش گرفته است.

او خاطر نشان کرد: نحوه مدیریت مشکلات مربوط به استان راخین در شمال میانمار توسط دولت این کشور تبعات بلندمدت خطرناکی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

این کمیسیونر همچنین گفت: سازمان ملل به طور روزانه گزارش‌های وقوع کشتار، تجاوز و سوزاندن منازل علیه اقلیت مسلمان روهینجا در میانمار را دریافت می‌کند.

وی در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: اینکه دولت میانمار مکرراً ادعاهای مربوط به نقض جدی حقوق بشر در این کشور را ساختگی دانسته و رد می‌کند در کنار اجازه ندادن این دولت به نظارت بازرسان مستقل بر مناطقی که شدیدترین آسیب را در راخین دیده‌اند، بسیار برای قربانیان توهین آمیز بوده و تخطی دولت میانمار از وظایفش تحت قوانین حقوق بشری بین‌المللی محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر مقامات میانمار چیزی برای پنهان کردن ندارند پس چرا انقدر در دادن دسترسی به بازرسان ما اکراه دارند؟ ما با توجه به تداوم خودداری آنها از اجازه دادن به دسترسی ما، نسبت به وقوع بدترین اتفاقات اظهار نگرانی می‌کنیم.

نظرات بینندگان