arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

ایران ایر: قرارداد خرید 100 هواپیمای ایرباس نهایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای مسافری با شرکت ایرباس نهایی شده است و این شرکت تا سال 2017 هفت یا هشت فروند هواپیما تحویل ایران ایر می دهد.

به گزارش ایرنا، فرهاد پرورش عصر یکشنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده شرکت سازنده هواپیمای ATR هشت فروند هواپیما را براساس قراردادی که آماده امضا شده به ایران ایر تحویل می دهد.

ایران ایر: قرارداد خرید 100 هواپیمای ایرباس نهایی شد

وی با اشاره به امضای قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از شرکت بوئینگ اظهار داشت: هر چند که این قرارداد هفته گذشته امضا شد اما بوئینگ نخستین هواپیمای خود را در آوریل 2018 به ایران ایر تحویل می دهد.

پرورش با بیان اینکه قرارداد خرید 100 فروند هواپیما از شرکت ایرباس در مراحل نهایی شدن قرار دارد، گفت: نمایندگان ایرباس از هفته گذشته در ایران حضور دارند تا بتوانیم با بررسی تمام زوایای مهم این قرارداد را به امضا برسانیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هر چند ارزش اسمی قرارداد خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس 25 میلیارد دلار اعلام شده و هواپیماهای 380 از این قرارداد حذف شده ، رقم قرارداد ما با ایرباس بیش از 10 میلیارد دلار نخواهد بود.


نظرات بینندگان