arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

آیت الله مصباح یزدی: حاکمان عربستان اسلام را به دکانی برای رسیدن به پول و مقام تبدیل کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: وحدت شیعه و سنی به معنای استفاده از تاکتیکی واحد برای مقابله با دشمنان مشترک است.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر یکشنبه در دیدار جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی در سالن اجتماعات موسسه آموزشی امام (ره) در قم، اظهار داشت: درست است که ما مسلمانان با یکدیگر اختلاف هایی داریم ولی در یک خانواده اگر کسی بخواهد خانه آنها را تخریب کند همه اعضاء برغم همه اختلاف ها در برابر این اقدام ایستادگی می کنند.
وی افزود: همه فرقه های مختلف اهل تسنن وقتی اختلاف های خود را با هم احصاء کردند متوجه شدند مجموع این اختلاف ها با اختلاف هایی که با شیعه دارند بیشتر است ولی با این حال تاکنون در هیچ کشوری جنگی بین شافعی و حنبلی واقع نشده، کما این که از دوران اهل بیت(ع) همواره شیعه و سنی در کنار هم بدون هیچ مشکلی زندگی کرده اند.
وی ادامه داد: قرآن حقیقت واحدی را به همه مسلمانان ارایه داده ولی عوامل مختلفی از جمله غفلت، اغزاض سوء سیاستمداران و بعضا پلورالیسم یا کثرت گرایی دینی موجب کج فهمی و انحراف پیروان این دین الهی از این حقیقت محض شده است.
آیت الله مصباح یزدی همچنین با اشاره به مشابهت قومی، نژادی و جغرافیایی 2 ملت عربستان و یمن با یکدیگر افزود: در جهان هیچ کدام از ملت ها تا این اندازه به لحاظ طبیعی به هم نزدیک نیستند از این رو در جایی که هیچ عامل عقلانی برای اختلاف وجود ندارد، دشمنی و خصومت توجیه پذیر نیست، ولی از آنجا که ملت یمن خواستار استقلال هستند حکومت عربستان تنها برای نوکری آمریکا به سخت ترین و فجیع ترین شکل ممکن آنها را قتل عام می کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی، افزود: امروز هیچکس نمی تواند این واقعیت که رژیم صهیونیستی به سرکردگی استکبار دشمن مشترک مسلمانان است را انکار کند.
آیت الله مصباح یزدی همچنین با اشاره به اینکه سران وهابی کشور عربستان به دروغ خود را مسلمان می خوانند، گفت: حاکمان عربستان اسلام را به دکانی برای رسیدن به پول و مقام تبدیل کرده اند.

نظرات بینندگان