arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

اتوبوس‌های حامل افراد مسلح وارد حومه غربی حلب شدند/النصره اتوبوس‌های فوعه و کفریا را آتش زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنج اتوبوس حامل ۴۰۰ غیرنظامی از جمله‌ زخمی‌ها از بخش جنوبی محله‌های شرق حلب در ساعات پایانی شب گذشته از گذرگاه الراموسه تحت کنترل نظام سوریه به حومه غربی حلب رسیدند. در حالی مخالفان مسلح ۲۱ اتوبوس که قصد ورود به فوعه و کفریا را داشتند، آتش‌ زدند.

 به نقل از سایت شبکه الجزیره، قرار است اتوبوس‌های دیگری امروز (دوشنبه) همزمان با عملیات خارج کردن صدها تن از شهرک فوعه و کفریا در حومه ادلب، به شرق حلب وارد شوند.

احمد دبیس، رئیس یگان پزشکان و داوطلبان که عملیات خروج در نزدیکی منطقه خان العسل را که تحت کنترل مخالفان است، هماهنگ می‌کند، گفت: افرادی که منتقل می‌شوند شرایط خوبی ندارند.

یک مسئول سازمان ملل نیز گفته بود، روند خارج کردن از منطقه تحت کنترل مخالفان مسلح از شرق حلب در ساعات پایانی شب گذشته از سرگرفته شد آن هم بعد از سه روز تاخیر.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد، اتوبوس‌هایی که افراد مسلح را از شرق حلب به همراه خانواده‌هایشان می‌بردند ترک آخرین بخش تحت کنترل مخالفان در شهر را آغاز کرده‌اند.

منابع مخالفان به آناتولی گفتند که ۲۰ هزار تن از ساکنان تحت محاصره حلب امروز خارج می‌شوند در حالیکه روند خروج همه از بقیه شهر فردا تکمیل خواهد شد. در مقابل ۴۰۰۰ تن از ساکنان فوعه و کفریا نیز خارج خواهند شد.

اما الزبدانی و مضایا که در توافق جدید دو طرف اضافه شدند، روند خروج ساکنان این دو شهرک از فردا از سر گرفته خواهد شد که مصادف است با روز نهایی خروج تعداد مورد توافق شده از ساکنان فوعه و کفریا.

این درحالی است که خبرنگار المیادین گزارش داد، ۱۵ اتوبوس وارد محله‌های شرق حلب شده‌اند و این اتوبوس‌ها افراد مسلح را به همراه خانواده‌هایشان به دو محله الراشدین و خان طومان و از آنجا به مناطق دیگر خواهند برد. همین طور انتظار می‌رود ۵۰ اتوبوس دیگر در گذرگاه الراموسه برای تکمیل این روند حاضر شوند.

این در حالی است که ۲۱ دستگاه اتوبوس که قصد ورود به فوعه و کفریا را داشتند در نتیجه درگیری افراد مسلح احرار الشام و جبهه النصره آتش گرفتند.

افراد مسلح اتوبوس‌ها را هدف گرفتند. منابع گفتند، افراد مسلح ۲۱ دستگاه اتوبوس را بعد از خروج‌شان از سرمین به سمت بنش که ورودی فوعه و کفریا است، آتش زدند.

این بعد از ورود ۱۵ اتوبوس به محله‌های شرق حلب در صبح روز یکشنبه بود.

همچنین خبر رسیده که هشت اتوبوس از مجموع ۱۲۰ اتوبوس وارد شهرک فوعه و کفریا شده تا افراد زخمی و بیمار را خارج کند. به رغم این درگیری‌ها توافق همچنان به قوت خود باقی است.

تشکیلات جند الاقصی وابسته به جبهه النصره تحت رهبری ابو البهاء الاصفری مسئولیت آتش‌زدن اتوبوس‌ها را که به سمت فوعه و کفریا می‌رفتند را برعهده گرفته است.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان