arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

لیست سیاه رسوایی‌های غرب در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه آلمانی در گزارشی با عنوان لیست سیاه رسوایی‌های غرب در سوریه به حمایت‌های مالی گسترده این بلوک به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی مختلف در سوریه پرداخت.

روزنامه "دویچه ویرتشافتز ناخریشتن" آلمان در مطلبی با عنوان «چه کسی واقعا در سوریه مبارزه می‌کند؛ لیست سیاه رسوایی‌های غرب در سوریه»، نوشت: غرب با ابراز تاسف زیاد از سقوط حلب در سوریه انتقاد می کند. اما اتحادیه اروپا و دولت آلمان چه چیزهایی را در این باره نمی گویند و آن این است که در حلب و سوریه بخصوص گروه های مزدوری مبارزه می کنند که توسط غرب و متحدان آن تامین مالی می شوند.

نویسنده در ادامه نوشت: در بین عموم مردم آلمان اغلب این مسئله واضح نیست ک در سوریه چه کسی با چه کسی مبارزه می کند. تنها یک جبهه به نظر می رسد واضح باشد و آن ائتلافی از روسیه، سوریه، ایران و حزب الله است، البته این ائتلاف در اصل علیه چه کسی مبارزه می کند؟ گروه های مخالف دولت بشار اسد شورشیان هستند که این گروه ها تقریبا از طرف دولت های خارجی و سازمان های اطلاعاتی حمایت می شوند.

در بخش دیگری از این گزارش نویسنده به ارائه لیست گروه های تروریستی در سوریه پرداخت که غرب از آن ها حمایت های مالی می کند و از آن به عنوان لیست سیاه رسوایی های غرب در سوریه یاد کرده و نوشت: سازمان های اطلاعاتی و دولت های غربی در سوریه با پول های مالیاتی جنگی را به راه انداخته‌اند که کاملا غیر قابل کنترل شده است. دلیل این اقدام غرب هم منافع انرژی و سیاسی است.

نویسنده در ادامه به لیست گروه های مزدور و تروریستی که غرب از آن ها حمایت می کند پرداخت.

جبهه جنوبی سوریه

به گزارش روزنامه الجزیره این گروه در درعا و قنیطره سوریه فعال هستند.

بر اساس اطلاعات موسسه "هاینریش بول" آلمان این گروه توسط مرکز عملیات نظامی (MOC)  در عمان که زیر دست آمریکا است تامین مالی و کارگردانی می شود.

به گزارش بی بی سی، جبهه جنوبی سوریه ادغامی از گروه های مختلف با حدود 38 هزار نیرو است که از طرف سازمان سیای آمریکا حمایت می شود.

به نوشته رویترز، غربی ها این گروه را بهترین گروه معارضان سازمان یافته در سوریه توصیف می کنند.

جبهه جنوبی سوریه توسط بشار زوبی، ژنرال سابق سوری رهبری می شود، وی مردی ثروتمند است که پول خود را بخصوص با فعالیت های تروریستی به دست آورده است.

لژیون آل رحمان و جیش الاسلام

به گزارش الشرق الاوسط این گروه مزدور در شرق غوطه، حومه دمشق و شرق قلمون فعال است. لژیون آل رحمان و جیش الاسلام از طرف عبستان سعودی پشتیبانی و حمایت مالی می شود. ریاض از این گروه ها به عنوان چتری برای تامین مالی گروه های تروریستی دیگر در سوریه استفاده می کند. جلسات هماهنگی در این باره در گذشته بین رئیس سازمان اطلاعات عربستان، سفیر ایالات متحده در سوریه و وزیر امور خارجه قطر وجود داشته است.

به گزارش گاردین، همچنین جلسات مخفی در این باره بین نمایندگان عربستان سعودی، آمریکا و قطر در ترکیه برگزار شده است.

به گزارش دانشگاه استنفورد شمار مبارزان این گروه های مزدور بین 40 هزار تا 70 هزار نفر است.

به گزارش روزنامه گاردین موسس جیش الاسلام در سوریه در حملات هوایی روسیه جان خود را از دست داد.

جبهه لوانته

این گروه در شمال سوریه و شهر حلب فعال است و به گزارش رویترز هم از طرف غرب و هم عربستان سعودی حمایت مالی می شود. این گروه در طول بحران سوریه سلاح های ضد تانک از آمریکا دریافت کرده است. شمار نیروهای این گروه مزدور در سوریه بر اساس گزارش های منتشر شده حدود 7 هزار نفر است.

گروه نورالدین زنکی

این گروه تروریستی در شهر حلب فعال بوده و بخصوص در حومه شمال غربی این شهر فعال است و از نظر مالی و تسلیحاتی از طرف آمریکا تامین می شود.

مرکز عملیات نظامی (MOC) زیر نظر آمریکا نقش کلیدی را در حمایت از این تروریست ها ایفا می کند.

بر اساس گزارش رسانه های غربی این گروه تروریستی حدود 3 هزار مبارز در سوریه دارد.

تیپ شاهین‌های کوهستان

این گروه تروریستی در استان ادلب در شمال غربی سوریه فعال است. این گروه توسط سازمان سیای آمریکا تامین مالی شده و مجهز به تسلیحات می شود.

به گزارش یک رسانه غربی، اقدامات این گروه مزدور توسط مرکز عملیات نظامی در ترکیه که توسط مقامات اطلاعاتی غربی و عربی رهبری می شود هماهنگ می شود. این گروه با حدود هزار نیرو در سوریه فعال است. مبارزان این گروه تروریستی در قطر و عربستان آموزش می بینند.

این گروه مشترکا با جبهه النصره و احرار الشام با ارتش سوریه مبارزه می کند.

گردان 13

این گروه بخصوص در استان ادلب فعال بوده و به گزارش الجزیره توسط قطر و عربستان سعودی حمایت مالی می شود.

بر اساس اطلاعات نیویورک تایمز، سازمان سیا باید این گروه های مزدور را با سلاح های ضد تانک تجهیز کرده باشد. این گروه تروریستی از حدود 1800 نیرو برخوردار است.

جیش النصر

این گروه مزدور در استان ادلب و حماه فعالیت داشته و حدود 3 هزار نیرو دارد که از طرف غرب حمایت می شود.

بخش شمالی

این گروه در استان ادلب، حما و حلب فعال است و به گروه های مزدوری تعلق دارد که از طرف سازمان سیای آمریکا حمایت و تسلیح  می شود.

این گروه با حدود 3250 نیرو در سوریه فعال است.

بخش ساحلی نخست

این گروه در استان ادلب و لاذقیه فعال بوده و به گزارش وال استریت ژورنال به گروه های مزدور حمایت شده از سازمان سیای آمریکا تعلق دارد و سلاح های ضد تانک از آمریکا دریافت کرده است.

به گزارش رسانه های غربی، این گروه تروریستی از حدود 2800 نیرو برخوردار است.

لژیون شام

این گروه تروریستی در حمص، حماه، ادلب و حلب فعال است و به گزارش پورتال نظامی روسیه جبهه جنوبی، توسط آمریکا حمایت می شود. این گروه مزودر از حدود 4 هزر نیرو برخوردار است.

احرارالشام

این گروه تروریستی بخصوص در منطقه ادلب فعال است و به گروه های تروریستی تعلق دارد که توسط سازمان جاسوسی سیا حمایت می شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده این گروه توسط سازمان سیا و همچنین عربستان سعودی حمایت مالی می شود.

بر این اساس احرارالشام  از حدود 15 هزار نیرو در سوریه برخوردار است.

جبهه النصره

این گروه تروریستی عمدتا در استان ادلب و دیرالزور فعال است.

بر اساس تحقیقات یک روزنامه نگار معروف انگلیسی، آمریکا و انگلیس از جبهه النصره در سوریه  که شاخه‌ای از گروه تروریستی القاعده است حمایت می کنند.

جبهه النصره حدود 12 هزار نیرو در سوریه دارد.

عملیات ویژه سرویس اطلاعاتی انگلیس (MI6) در سوریه

بعد از سقوط قذافی در لیبی سرویس اطلاعاتی انگلیس و سازمان سیا یک خط مشورتی را از لیبی به سوریه تاسیس کردند که سلاح و مبارز به سوریه منتقل می کرد تا اسد را از دور خارج کند.

انگلیس و فرانسه ارتش آزاد سوریه را آموزش داده و روی یک پایگاه نظامی ترکیه مستقر می کردند. این گروه های شورشی باید از جمله در شمال لبنان و بخش هایی از لیبی فعالیت می کردند.

لواء شهدا الاسلام

این گروه تروریستی در حومه دمشق فعال است.

به گزارش وب سایت انقلاب دموکراتیک این گروه بین سال های 2012 و 2016 سلاح های ضد تانک از سازمان سیای آمریکا دریافت کرده است. این گروه حدود هزار نیرو در سوریه دارد.

جنبش مثنی اسلامی

این گروه، متحد چندین شاخه وابسته به داعش بوده و تامین مالی این گروه شفاف نیست و البته بر اساس گزارش های منتشر شده ابتدا از طرف کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حمایت شده و به عنوان گروه میانجی بین نیروهای مختلف اسلام گرای افراطی کار می کرده است.

این گروه حدود 2 هزار نیرو در سوریه دارد.

تیپ مراد سلطان

این گروه در شهر حلب فعال است و توسط ترکیه حمایت مالی می شود. تیپ نراد سلطان حدود هزار نیرو دارد که عمدتا ترکمن هستند.

ارتش ترکمن سوریه (STO)

این گروه در آگوست 2012 تاسیس شد و در لاذقیه، حلب، ادلب، حمص و حما فعال است. این گروه عمدتا توسط ترکیه حمایت می شود.

بر اساس گزارش یک رسانه ترک این گروه حدود 5 هزار نیرو دارد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان