arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

سفر هیات قطری به قاهره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر مشاور قطر در امور خارجه به منظور مشارکت در نشست مشترک وزاری خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا وارد قاهره شد.

 به نقل از سایت المصریون، سلطان المریخی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه عصر یکشنبه برای سفری چند روزه وارد فرودگاه قاهره شد.

وی در این سفر ریاست هیات قطر در چهارمین نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت.

نشست مذکور فردا (سه شنبه) 20 دسامبر در شهر قاهره برگزار خواهد شد و ریاست آن در بخش نمایندگان کشورهای عربی را خمیس الجهیناوی، وزیر امور خارجه تونس و رئیس این دوره شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب بر عهده خواهد داشت.

فدریکا موگرینی، معاون رئیس کمیساریای اتحادیه اروپا و مسئول عالی سیاست خارجه و امنیت اتحادیه اروپا نیز ریاست بخش نمایندگان کشورهای اروپایی را بر عهده خواهد داشت و دو طرف در این نشست برخی موضوعات از جمله روند صلح در خاورمیانه، بحران سوریه و آخرین تحولات لیبی و عراق را بررسی خواهند کرد.

به گفته برخی منابع در فرودگاه قاهره المریخی در راس هیاتی عالی رتبه از دوحه وارد قاهره شد.

روابط قاهره و دوحه از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور عزل شده مصر در سال 2013 دچار تنش شد.

قاهره اخیراً اعلام کرده تروریستی که یکشنبه گذشته دست به انفجار انتحاری در کلیسای قبطی‌ها در این کشور زد، به تازگی به قطر سفر کرده و در آنجا از سوی گروه "اخوان المسلمین" که قطر آن را تایید می‌کند، حمایت شد.

شورای همکاری خلیج فارس مساله طرح شده از سوی قاهره را رد کرده و دبیرکل این شورا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که شتاب در بیان چنین مسائلی پیش از اطمینان از صحت آنها، بر روابط مستحکم موجود میان شورای همکاری خلیج فارس و مصر تاثیر منفی می‌گذارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان