arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

نامزد نهایی جمعیت رهپویان برای انتخابات ریاست جمهوری کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد نهایی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برای انتخابات ۹۶ در جلسه آتی این تشکل سیاسی اصولگرا، انتخاب می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جلسه شب گذشته شورای مرکزی این تشکل سیاسی اصولگرا، با موضوع تطبیق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با معیارها و شاخص‌ها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش کمیته سیاسی درباره معیارهای نامزد اصلح به عنوان پیشنهاد در سه بخش صلاحیتهای فردی، صلاحیتهای اجرایی ناظر به اداره کشور و مقبولیت سیاسی ـ اجتماعی و توان کسب رای به شورای مرکزی ارائه شد.

همچنین اسامی ۱۶ نفر از کسانی که به انحای مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح بودند، شامل کسانی که خود اعلام آمادگی کرده یا احزاب دیگر آنان را معرفی کرده یا اینکه برای بررسی مناسب تشخیص داده شده بودند، مطرح شد.

شورای مرکزی جمعیت رهپویان ضمن تقدیر از کمیته سیاسی این جمعیت تصمیم گرفت، رسیدن به گزینه نهایی را به جلسه آینده موکول کند تا در این فاصله شاخص‌های پیشنهاد شده تکمیل، وزن دهی و اولویت بندی شوند اما در عین حال مقرر شد در گام اول فهرست اسامی نامزدها به صورت حذفی کاهش یابد.

در پایان این جلسه نیمی از نامزدها که نتوانستند بر اساس شاخص‌ها حد نصاب دو سوم لازم برای بقا در فهرست نامزدها را کسب کنند، حذف شدند و ۸ نفر برای بررسی بیشتر در جلسه آینده باقی ماندند.

 سه شاخص و معیار اصلی انتخاب گزینه نهایی این تشکل سیاسی اصولگرا، در حوزه «صلاحیتهای فردی» مواردی چون سلامت اعتقادی و اخلاقی، عدالتخواهی و آرمانگرایی، ساده زیستی و مردم داری، شهرت به دینداری، تقوا، صداقت و پاک دستی، دارای روحیه انقلابی، سابقه ایثارگری، سعه صدر و نقد پذیری، سلامت اقتصادی اطرافیان و خانواده است.

در حوزه «صلاحیت‌های اجرایی ناظر به اداره کشور» مواردی چون ولایت پذیری، قانون گرایی، شجاعت و قاطعیت در تصمیم، واقع بینی، عقلانیت و تدبیر، اهتمام به علم و پیشرفت، نشاط جوانی و تحولگرایی، توان و عرضه اداره کشور، مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با فتنه گران و منحرفین از اصول انقلاب، اعتقاد به خرد جمعی، اعتقاد به کار تشکیلاتی و استفاده از همه ظرفیتهای کشور، نفی استکبار و اتکا به توان داخلی، معتقد به گردش نخبگان، سابقه مدیریت کارآمد، برنامه محوری و کارشناسی در امور، مدنظر قرار گرفته است.

در حوزه «مقبولیت سیاسی ـ اجتماعی و توان کسب رای» نیز مواردی چون سابقه فعالیت سیاسی جدی در سطح ملی، تسلط به اوضاع سیاسی داخلی و بین المللی، دارای قوه تحلیل حوادث و رویدادها، قوت کافی در فن بیان و قدرت اقناع افکار عمومی، شهرت به سلامت نفس در افکار عمومی، مقبولیت اجتماعی متناسب فعلی، قابلیت بالقوه اقبال در میان مردم مورد توجه است.

نظرات بینندگان