arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

پزشکیان: من به عنوان یک نماینده نمی‌دانم در مجلس چه خبر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
نایب رییس مجلس گفت: وقتی بدون آگاهی قانون بنویسیم راه را اشتباه می‌رویم و هر چقدر نیز تندتر حرکت کنیم از هدف خود دور می‌شویم.

به گزارش انتخاب، مسعود پزشکیان روز دوشنبه در همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌ گذاری افزود: مشکل ما نبود داده و اطلاعات برای بهترین انتخاب است.تصمیم غلط جامعه و ساختار آن را بهم می زند. آیا تصمیمات ما محکم است؟ حرف بی منطق این است که چیزی که در جایی به ذهن می رسد را دو فوریتی می کنیم و هم کشور و هم دولت را با مشکلات مواجه می کنیم، لذا برای قانون گذاری باید داده های درست داشته باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حرف درست می ‌تواند جامعه را از گمراهی نجات دهد، امکان ندارد در مملکت کسانی برای آب، کشاورزی، اشتغال و راه فکر کنند ولی بعد از 38 سال همچنان با مشکل روبرو باشیم، وقتی به هدف نرسیده‌ ایم یعنی راه را اشتباه رفته ‌ایم.

پزشکیان افزود: نمایندگان مجلس فرصت بررسی کتاب ‌های مرکز پژوهش ‌های مجلس را ندارند، بنابراین این مرکز باید بهترین داده ‌ها را که در انطباق با شاخصه جهانی است در اختیار نمایندگان برای تصمیم ‌گیری قرار دهد.

وی با بیان اینکه به اطلاعات و داده ‌های پژوهشی نیاز سریع و شدید داریم، تصریح کرد: اگر در مسیر اطلاعات و داده‌ های درست حرکت نکنیم، هرگز به جایی نخواهیم رسید چرا که این چراغ علم است که کشور را از گمراهی و تاریکی نجات می‌ دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین کشور باید بر اساس علم محققان و دانشمندان تصویب شود، گفت: من به عنوان یک نماینده نمی ‌دانم حتی در مرکز قانون ‌گذاری چه خبر است چون مقابل دیدگانم داده‌ های قابل اعتماد را ندارم و به همین دلیل درست و علمی تصمیم نمی‌ گیرم.

پزشکیان افزود: مرکز پژوهش های مجلس باید شاخص‌ ها و متغیرهای دقیق علمی را تدوین کند، با در اختیار قرار گرفتن داده ‌ها و شاخص ‌های اصلی، مصوبات مجلس دقیق‌ تر و درست‌ تر خواهد بود.

وی ادامه داد: سیستم پژوهشی کشور باید کلیه اطلاعات و آمار و داده‌ ها را بررسی کند و با تبیین آنها بهترین داده ‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهد چرا که نمایندگان به دلیل مشغله‌ های متعدد کاری فرصت بررسی و تحقیق ندارند؛ به همین دلیل وظیفه بررسی و پژوهش بر عهده مرکز پژوهش ‌های مجلس و سایر مراکز پژوهشی کشور است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان