arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

آسوشیتدپرس: سخنان حقوق بشر روحانی، تلاش برای جذب لیبرال‌ها در آستانه انتخابات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که سخنان رئیس‌جمهور ایران در دفاع از حقوق بشر این کشور در واقع تلاش وی برای جذب لیبرال‌های طبقه متوسط جامعه ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بوده است.
 
به گزارش انتخاب، خبرگزاری آسوشیتدپرس در بازتاب سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در تلویزیون ایران نوشت که رئیس‌جمهور ایران این‌گونه گفت: «برخی افراد دلشان نمی‌خواهد برخی بندهای قانون اساسی را بشنوند» و ترجیح می‌دهند فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق افراد را نادیده بگیرند.

به نوشته آسوشیتدپرس، اشاره رئیس‌جمهور به برخی بندهای قانون اساسی مصوب سال 1979 است که از آزادی‌های فردی و اجتماعی حمایت می‌کند.

این خبرگزاری آمریکایی سخنان مزبور را تلاش روحانی برای جذب لیبرال‌های موجود در میان طبقه متوسط ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مه ایران دانست.

شایان ذکر است، حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران صبح امروز با حضور در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت» که به منظور رونمایی از منشور حقوق شهروندی در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: امروز با رونمایی از منشور حقوق شهروندی به یکی از وعده‌های مهم به ملت ایران جامه عمل پوشانده می‌شود و هم به یکی از آرزوهای دیرینم می‌رسم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان