arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

گزارش دولت لندن درباره استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس یک گزارش تحلیلی دولت لندن، بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگ علیه یمن استفاده می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه گاردین، منابع مطلع اعلام کردند گزارش‌ تحلیلی در اختیار مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس قرار گرفته است.

اسکای نیوز نیز اعلام کرده است که دولت لندن قرار است استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس در یمن را تایید کند. براساس این گزارش مایکل فالون، بزودی در نشست مجلس عوام در این مورد توضیحاتی ارائه خواهد داد.

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد دولت گزارش استفاده از بمب‌های خوشه‌ای انگلیسی را بسیار جدی گرفته و در این باره با ائتلاف تحت امر عربستان علیه یمن صحبت کرده است.

این گزارش تحلیلی در حالی منتشر شد که انصارالله یمن، انگلیس را متهم به جنایات جنگی در این کشور با تامین تسلیحات برای ریاض کرد.

در حالی این بمب‌های خوشه‌ای در یمن استفاده می‌شود که با توجه به خطرات گسترده این بمب‌ها برای انسان، در سال ۲۰۱۰ طی یک معاهده بین‌المللی که توسط انگلیس نیز امضا شده است، استفاده از این بمب‌ها منع شده است.

امضای این معاهده انگلیس را متعهد به جلوگیری از استفاده از این تسلیحات ممنوعه توسط دیگر کشورها می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس در برابر گزارش تحلیلی از پاسخگویی خودداری کرده و تنها اعلام کرد: دولت تمام اتهامات را بسیار جدی مورد بررسی قرار خواهد داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان