arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

کری به کابینۀ ترامپ واکنش نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب این کشور برخی اعضای کابینه‌اش را بسیار متفکرانه و با ملاحظه انتخاب کرده، نامزدی رکس تیلرسون برای پست وزارت امور خارجه و جیمز ماتیس برای پست وزارت دفاع را تحسین کرد.
 
به گزارش انتخاب، اگرچه انتخاب‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا با انتقادات شدید مواجه شده‌ اما جان کری، وزیر امور خارجه کنونی در مصاحبه با روزنامه "بوستون گلوب" ترامپ را به خاطر انتخاب تیلرسون و ماتیس، "باملاحظه و متفکر" دانست.این در حالی است که جان کری از ارائه هرگونه پیش بینی درخصوص اینکه این نامزدها پس از تایید شدن دست به چه اقداماتی خواهند زد،‌ طفره رفت.

وی گفت: اجازه دهید منتظر بمانیم و ببینیم چه پیش می‌آید. من قصد ندارم پیش بینی کنم چراکه هنگامی که با واقعیت‌ها مواجه می‌شوید، اداره کشور و حکمرانی بسیار بسیار متفاوت خواهد بود. فکر می‌کنم یکی از اشتباهات بزرگ مردم این است که خودشان را درگیر حدس و گمان‌ها کرده‌اند. من هیچ حدسی نمی‌زنم.

این در حالی است که ترامپ برخی از سیاست‌های کری را هدف قرار داده از جمله تلاش‌هایش در انعقاد توافق با ایران، توافق آب وهوایی پاریس و پایان دادن به تحریم‌های کوبا.کری در روزهای پایانی دوره چهارساله تصدی‌اش بر پست وزیر امور خارجه و 34 سال فعالیت دولتی به سر می‌برد. او قصد دارد پس از پایان دوره کاری‌اش به بوستون بازگردد و در بخش خصوصی مشغول فعالیت شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان