arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

حمایت سعید راد از کارگردان «شهرزاد»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید راد درباره اظهارات کارگردان «شهرزاد» گفت: سخنان آقای فتحی، علت تمام معلول‌هاست. اینکه هیچوقت ما پناه نداشتیم و پشت هم نبوده‌ایم.

به گزارش انتخاب، سعید راد در حمایت از سخنان حسن فتحی یادداشت نوشت. او نوشته است:

«آقای فتحی، آدم حرفه‌ای است. من متاسف شدم که آقای فتحی را مجبور می‌کنند اسم کار‌هایش را ببرد، همه ما کارهای او را حفظ هستیم. چه من که ۲۰ سال خارج از کشور بودم و چه کسانی که اینجا در کنار او زندگی می‌کنند، اما مردمی که عنوان کرد مردمی دور از این جریانات هستند. آقای فتحی پر از غصه است و این مسئله برایش پر از درد است، مگر ما چندتا حسن فتحی داریم؟ چند تا شهاب حسینی داریم که در همین «شهرزاد» اینقدر باشکوه بود و دیگرانی همچون او؟

وقتی دچار یک مشکل و آسیب می‌شویم باید یادمان باشد که ما اینقدر این سهم خودمان را ابرای اعتراض استفاده نکرده‌ایم. من هنوز نمی‌توانم توقع داشته باشم که یک صندلی داشته باشم به عنوان دست‌اندرکار سینمای حرفه‌ای این مملکت در جشن خانه سینما و... این‌ها همه اصل‌هایی است که نشان می‌دهد ما آسیب پذیریم و هیچوقت حرف نزدیم و نگفتیم شما چه کاره‌اید؟! شمایی که سینما را از دست آقای فتحی و ما سیاه مشق کرده‌اید، امروز چه کاره‌اید؟ بنابراین خود من وقتی به بغض می‌نشینم از گله‌گی‌ای که آقای فتحی عنوان کرد، به این دلیل می‌گویم محق نیستیم. چون زمان‌هایی هم که خودمان احتیاج داشتیم کسی حمایت‌مان کند کسی به داد ما نرسیده است.

این جریان امکان ندارد درست شود، شما خیال می‌کنید فردا ارگان‌هایی می‌گویند چرا به «شهرزاد» با اینهمه وقار و استقبال مردم، ظلم شده است؟! مگر ما برای مردم کار نمی‌کنیم و سیاست‌های کلان مملکت ما نمی‌خواهد مردم از سینمای ما استقبال کنند پس چرا اینگونه عمل می‌کنند؟! اگر جریانی شکل می‌گیرد، برمی‌گردد به اینکه تا علت ریشه‌یابی نشود که نخواهد هم شد، مشکلی حل نمی‌شود، چون فرصت‌ها از دست می‌رود و آقای فتحی دوباره مشغول کارشان می‌شود و این جریان باز به شکل دیگری رخ می‌دهد. چه کسی پیگیری می‌کند، هیچکس و فقط چند نفر محبوب و مغضوب داستان می‌شوند.

اگر این گله‌گی‌ها به حق باشد خیلی چیزهای ما باید درست شود، به حق نبوده است. خود من در یک موقعیتی دو اسم باوقار صنعت سینمای ملی ایران را در یک جای مقدس بر روی سن تالار وحدت که فستیوال باشکوه فجر انجام می‌شد، آوردم و هنوز در حال فحش شنیدن هستم. چه کسی پشت من ایستاد، چه کسی پشت آن جریان ایستاد و دفاعیه برای من نوشت؟!

من موافق این هستم که از همین الان جایی مثل خانه سینما که همه بر آن تکیه داریم، به آن رای داده‌ایم و پایگاه ما سینمایی‌ها است باید یک شورایی داشته باشد که مسائلی اینچنینی را که به وجود می‌آید با قدرت حل کند.»
نظرات بینندگان