arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

دریادار سیاری: همکاری با دانشگاه‌ها برای تامین تجهیزات به‌روز نیروی دریایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن بیان اینکه تامین تجهیزات موردنیاز نیروی دریایی در اولویت کارهای ما قرار دارد از همکاری با پنج دانشگاه دیگر طی سال جاری خبر داد.

به گزارش انتخاب، امیردریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه تجلیل از برگزیدگان پژوهشی خواجه‌نصیر طوسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص جزئیات تفاهمنامه بین نیروی دریایی ارتش و دانشگاه خواجه‌نصیر اظهار کرد: از دانشگاه خواجه نصیر درخواست کردیم که جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه بزرگ صنعتی از نزدیک نیازمندی‌های نیروی دریایی ارتش را مورد بازدید قرار دهند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: در واقع درخواست داریم دانشگاه با پروژه‌ها و برنامه‌های خود به تامین تجهیزات نیروی دریایی با فناوری روز و تامین تجهیزات مورد نیاز کشور برای بهره‌برداری از منابع حوزه دریا و حرکت به سمت توسعه دریامحور کمک کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا برای سال جاری با پنج دانشگاه دیگر برنامه‌هایی را خواهیم داشت.

دریادار سیاری همچنین خاطرنشان کرد: برای تحصیلات مخصوص رشته‌های موردنیاز دریا همچون فیزیک دریا، شیمی دریا، مکانیک دریا، سازه‌های دریا و غیره نیاز به جذب حداکثری دانشجو داریم و البته برای این دانشجویان باید بازار کار هم وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنا بر آمار‌ها تعداد دانشجویان در این رشته‌ها کم است و وقتی فارغ‌التحصیل هم می‌شوند نیز نیاز به بازار کار دارند که این بازار کار نیاز به این دارد که توجه مسوولان و سیاست‌مداران به سمت دریا متمرکز شوند تا در کرانه‌ها، پس‌کرانه‌ها، دریا و زیردریا و ساحل از این متخصصان استفاده شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به نیازسنجی در ارگان‌های دریایی اشاره کرد و گفت: در ارگان‌های دریایی همچون سازمان بنادر، شیلات، کشتیرانی، نفتکش، فلات قاره و ساخت و ساز نیازسنجی صورت گرفته است.

دریادار سیاری اولویت نیروی دریایی را تامین تجهیزات مورد نیاز عنوان کرد و افزود: البته تاکنون خودمان تجهیزاتی را با فناوری بالا ساخته‌ایم اما فقط به این میزان بسنده نمی‌کنیم چراکه علم و فناوری روز در دریا موردنظر است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، تجاری‌سازی دستاوردهای مربوط به صنایع دریایی و پژوهش‌های نافع در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان