arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

وزیر کشور: ستاد انتخاباتی کشور از اوایل دی ماه آغاز به کار می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
وزیر کشور با بیان اینکه من موافق اختصاص یارانه به احزاب هستم، گفت: حاضرم در هر کمیسیون مجلس که لازم باشد بروم و از یارانه احزاب دفاع کنم.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب اظهار کرد: مجلس هم باید مدافع یارانه احزاب باشد. خود احزاب هم باید پیگیر این موضوع باشند و آقای مقیمی هم این مسئله را دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: البته ما 248 حزب در کشور داریم که کمک به همه آن‌ها کار را مشکل می‌کند بنابراین خود خانه احزاب باید در این زمینه تدبیر کند تا این مشکل حل شود.

وزیر کشور در مورد حل مشکلات ساختمان محل خانه احزاب گفت : با آقای قالیباف در مورد حل مشکل ساختمان خانه احزاب صحبت می کنم تا مشکلات آن حل شود البته تجهیز و تعمیر این محل به عهده ماست که این کار را انجام می دهیم.

رحمانی فضلی درباره پیشنهاد راه اندازی خانه احزاب در استان ها نیز تصریح کرد: ما زمینه را در استان ها برای راه اندازی خانه احزاب فراهم می کنیم و اگر در این زمینه هم مشکلی هست به ما بگویید. البته راه اندازی خانه احزاب در استانها به عهده خود احزاب است نه استانداران.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه احزاب باید در موضوع آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد به دولت کمک کنند اظهار کرد: خطوط اصلی و برنامه های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جلسات متعدد با رهبری مشخص شده که پنجمین جلسه با رهبری در این زمینه نیز 5 ماه دیگر برگزار می‌شود. احزاب باید در این زمینه وارد شوند و برای مقابله با آسیب های اجتماعی با تابلوی خود به نقش آفرینی بپردازند.
 
احزاب همچنین باید بررسی کنند در تحقق اقتصاد مقاومتی چه کمکی می‌توانند بکنند. ما بستر همکاری و زمینه مشارکت را برای احزاب فراهم می کنیم و حتی حاضریم تفاهم نامه ای با خانه احزاب در زمینه آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی امضا کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه فساد معضل بزرگی در کشور است که مقابله با آن هم متاسفانه سیاسی می‌شود، خطاب به احزاب گفت:‌احزاب برای مقابله با فساد هم وارد شوند و مسئله فساد و آسیب های اجتماعی را از منظر سیاسی نگاه نکنند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها در اردیبهشت 96 گفت:‌ما این آمادگی را داریم که نظرات و پیشنهادات شما را بشنویم. یکی از این پیشنهادات شما حضور در هیأت های اجرایی بود ولی فعلا قانون موجود این اجازه را به ما نمی دهد ولی در لایحه جامع انتخابات به این موضوع پرداخته شده است. همچنین درباره ایجاد میز انتخابات در ستاد انتخابات کشور هم با شورای نگهبان و آقای جنتی صحبت می کنم تا در صورت امکان این میز با حضور نمایندگان سه جناح ایجاد شود.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه خود احزاب باید تلاش کنند تا اعتماد مردم به فعالیت های حزبی بیشتر شود و ما هم به خانه احزاب در این زمینه کمک می کنیم، تصریح کرد: وضعیت منطقه ای و بین‌المللی و مشکلات امروز کشور ما ضرورت وحدت و انسجام را چند برابر می‌کند.
 
واقعا لازم است در آستانه انتخابات وحدت حفظ شود. نباید به هر بهانه ای انسجام کشور دچار خدشه شود. در انتخابات نباید از مناطق حساس مثل مسائل اقوام ، مذاهب و اختلافات منطقه ای عبور کرد. یکی از موضوعاتی که می‌تواند اختلاف ایجاد کند موضوع آب است.نباید در انتخابات وعده هایی در موضوعات حساس داد که تحقق آن از عهده یک نفر خارج است. مثلا موضوع آب می‌تواند محل اختلاف در استان ها باشد. نباید بگذاریم که انتخابات بعد امنیتی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات شوراها مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می دهد، تصریح کرد: فعالیت حزبی نیز باید سازمان یافته و مستمر باشد و احزاب در هر موضوعی موضع گیری کرده و مشورت دهند تا مردم متوجه شوند احزاب در طول سال فعال هستند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در وزارت کشور پرونده راکت نداریم البته باید با سازوکارهای منطقی و معقول امور احزاب را به پیش ببریم. شما هم اگر پیشنهادی دارید به ما بدهید تا ما در این زمینه لایحه ای تهیه کنیم.

وی در پایان گفت: ایجاد فضای امن برای فعالیت سیاسی و حزبی جزء وظایف ذاتی ماست و اگر هم جایی مشکلی وجود دارد بگویید تا ما  آن را پیگیری کنیم. البته باید پیگیری این مسائل در حوزه اختیارات وزارت کشور باشد زیرا در کشور تفکیک قوا وجود دارد البته بسیاری از مسائل به صورت دوستانه قابل حل است.
 
رحمانی فضلی در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت:‌ ستاد انتخاباتی کشور از اوایل دی ماه آغاز به کار می‌کند .

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بودجه وزارت کشور برای سال 96 کافی است گفت:‌البته این بودجه مناسب نیست که باید این موضوع هم در نظر گرفته شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان