arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

وزیر ارشاد: جامعه بدون گفت و گو پرخاشگر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت نقش گفت و گوی ملی بر هویت جوانان تاکید کرد و گفت: جامعه وقتی گفت و گو نمی کند، عصبی است. جامعه بدون گفت و گو پرخاشگر است

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری، در نشست هم اندیشی دولت و جوانان در سالن اجلاس سران، با بیان اینکه مهمترین مساله نسل جوان سامان یابی و هویت یابی این نسل است، توضیح داد: سامان یابی از این منظر که ایران به دلیل تجربیات گذشته خود در شرایطی به سر می برد که پیش بینی تحولات کار سختی است و برای پیش بینی نیازمند یک ساماندهی اجتماعی است. ما باید بتوانیم مجموعه ای از نیروهای مختلف را در تمامی حوزه ها از قبیل ورزش، هنر و... ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه نسل جوان انباشتی از ظرفیتهاست افزود: برای استفاده از این معدن طلای جوانی نیازمند شناخت و تمرکزیابی هستیم و همچنین ایجاد یک سلسله مراتب برای رسیدن به کانون های قدرت یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: جوانان باید بخش های مختلف کشور را نقد کنند، عده ای پارلمان، عده ای قوه قضاییه و عده ای دولت را نقد سازنده کرده و پیشنهادات کاربردی ارایه دهند.

صالحی امیری گفت: من در حوزه فرهنگ و ارشاد که شامل بخشهای مختلفی است پذیرای این نقدها و مشورت ها هستم.

وی به حضور موفق جوانان در عرصه سینما در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: وقتی جوانان وارد یک عرصه شوند، آغاز یک حرکت عظیم و موفق است. همانطور که در سینما با ورود جوانان شاهد حرکتهای موفق بوده ایم.

صالحی امیری گفت: جوانان در تمامی عرصه ها نیروهای محرک هستند و من از وزارت ورزش و جوانان تقاصا دارم مجموعه ای ازسمن های جوان را برای ارایه نقد شفاف و صادقانه و همچنین پیشنهادات ارزنده دربخش های مختلف ساماندهی کند. دولت تدبیر و امید گوش شنوا دارد و‌پذیرای نقدهای سازنده جوانان است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت نقش گفت و گوی ملی بر هویت جوانان تاکید کرد و گفت: جامعه وقتی گفت و گو نمی کند، عصبی است. جامعه بدون گفت و گو پرخاشگر است، گفت و گو می تواند موجب افزایش وحدت شده و جامعه را نرمتر کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه بدون گفت و گو آغازگر مناقشه است، اظهار داشت: ما باید یاد بگیریم با خود و با تمام جهان گفت و گو کنیم. ما اکنون با سایر کشورها در حال گفت و گو هستیم چرا با خود گفت و گو نمی کنیم؟ گفت و گو نه به عنوان شعار بلکه به عنوان حقیقتی که جامعه به آن نیاز دارد.

صالحی امیری با توضیح این مطلب که در فضای گفت و گو شناخت ایجاد می شود افزود: گفت و گو راهی برای عقلانیت ، برابری و هویت یابی است.

نظرات بینندگان