arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

معاون صدراعظم اتریش: سفر به مسکو در چنین شرایطی عاقلانه نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون صدر اعظم اتریش از سفر رهبر حزب «آزادی» به روسیه انتقاد و اعلام کرد 'سفر به مسکو در این شرایط حساس کار عاقلانه ای نبود.'

به گزارش روزنامه استاندارد، میترلهنر معاون صدر اعظم اتریش پس از سفر رهبر حزب «آزادی» به مسکو به شدت از وی انتقاد کرد.

وی که خود از برداشته شدن تدریجی تحریم ها علیه روسیه حمایت می کند، با این حال معتقد است اکنون زمان مناسبی برای سفر به مسکو نیست. 

راینهولد میترلهنر که خود در فوریه گذشته به روسیه سفر کرده بود درباره سفرش به مسکو گفت: این گونه سفرها همیشه از لحاظ بین المللی هماهنگ شده، هستند. 

اشتراخه رهبر حزب «آزادی» و هوفر کاندیدای شکست خورده ریاست جمهوری فدرال 2016 به همراه چند تن از سیاستمداران دیگر حزب «آزادی» آخر هفته را در مسکو سپری و در این سفر توافقنامه همکاری با حزب پوتین « روسیه متحد » امضا کردند. 

کریستسن اشتراخه از دیدار خود در مسکو دفاع و اظهار کرد نه تنها وی و هوفر در این سفر شرکت کردند بلکه هارولد ویلیمسکی معاون اتحادیه اروپا و چند تن از سیاستمداران دیگر او را در این سفر همراهی کردند. 

معاون صدر اعظم اتریش همچنین در پایان خواستار شفاف سازی حزب «آزادی» در باره مسئله مطرح شده درباره خروج از اتحادیه اروپا است. 

هوفر نوبرت بارها در اظهارات مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که اتحادیه اروپا باید ظرف مدت یک سال تغییرات اساسی انجام دهد، در غیر این صورت وی بحث خروج از اتحادیه اروپا را کلید می زدند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان