arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

نشست وزیران خارجه و دفاع روسیه ایران و ترکیه در مسکو لغو نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه اعلام کرد که با وجود واقعه تروریستی روز دوشنبه در آنکارا، نشست سه جانبه و جداگانه وزیران خارجه و دفاع این کشور، ایران و ترکیه در مسکو فردا مطابق برنامه برگزار می شود.

به گزارش «انتخاب»، آندره گنادی لوویچ کارلوف که از سال 2013 در ترکیه فعالیت کرد، عصر روز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنری روسیه از نگاه ترک هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت و براساس برخی گزارش ها سه نفر دیگر نیز مجروح شدند. 

براساس برنامه پیش بینی شده فردا (سه شنبه) ظریف با سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو در مسکو دیدار و مذاکره خواهد کرد و سردار سرتیپ پاسدار دهقان نیز با سرگئی شایگو و فکری ایشیک همتایان روس و ترکیه ای خود مذاکره می کند.

سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه پس از اعلام فوت سفیر این کشور در آنکارا اعلام کرد: روابط مسکو و آنکارا بر اثر حادثه تروریستی تیره نمی شود.

وی در گفت و گو با شبکه خبری روسیه 24 گفت هر چند مخالفان روسیه خواهان تیرگی روابط ما با ترکیه هستند، اما چنین نخواهد بود.

وی افزود دیدارهای فردا مطابق برنامه انجام خواهد شد و دستور کار نیز مبارزه با تروریسم است.

سلوتسکی گفت: مخالفان مسکو در عرصه بین المللی می خواهند، روسیه و ترکیه را وارد مشاجره کنند، اما دو کشور روابط راهبردی و بسیار مهمی دارند و هر چند مسائل زیادی بین خود دارند، ولی مصمم به همکاری هستند.

مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد که تروریسم بین المللی با توجه به ضربه شدیدی که در سوریه خورده است، بیکار نمی نشیند.

براساس گزارش های انتشار یافته، تروریست که یک مامور پلیس 22 ساله معرفی شده و توانسته بود با ارائه کارت شناسایی به صورت مسلح وارد سالن سخنرانی سفیر روسیه شود و وی را از پشت سر هدف گلوله قرار دهد، خود نیز با شلیک ماموران کشته شد.

نظرات بینندگان