arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

آغاز اجرای غربالگری آلزایمر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای غربالگری آلزایمر خبر داد و گفت: معتقدیم سالمندان باید در ایو دوره زندگی سالم داشته باشند.
 
به گزارش انتخاب؛ علی ربیعی در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان و آیین پاسداشت شب یلدا که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد با بیان اینکه به فکر بازنشستگان هستیم گفت: شرمنده بازنشستگانیم، به قدری شکاف ها زیاد است که شاید دوندگی های ما هم کفاف ندهد.

وی افزود: در جامعه ای که بزرگان آرامش  نداشته باشند و احترام نبینند آن جامعه روی خوشی به خود  نمی بیند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حفظ خانواده مهمترین کاری است که باید در وزارت رفاه انجام دهیم گفت: یکی از نگرانی های ما در آینده نیز همین موضوع است.  حقوق سالمندی به معنای عام آن از مسائل مهم است و باید لذت سالمندی را به قشر سالمند بازگردانیم.

ربیعی ادامه داد: باید سالمند در دوران سالمندی اش سالم زندگی کند. معتقدیم که نباید ار ارزش های خانواده کاسته شود. مقوله توجه به خانواده در دولت یازدهم از اهمیت خاصی برخوردار است و خرسندیم که شورای ملی سالمندان را احیا کردیم.

وی به افزایش پوشش برخی داروها و اعمال جراحی برای سالمندان اشاره کرد و گفت: در حال شروع غربالگری آلزایمر هستیم و به تناسب توانمان در این مسیر حرکت می کنیم.

ربیعی ادامه داد: معتقدم خانه های سالمندان می تواند محور تحرک اجتماعی باشد. احیای ارزش های اجتماعی گذشته، توسط سالمندان محقق می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقویت خانه ها و کانون های استانی سالمندی و سامان دهی آن از طریق پیش بینی اعتبار در  بودجه 96 اظهار کرد: برنامه دیگر ما افزایش درآمد سالمندی بود و قرار شد در سهام های خوب شرکت هایمان را به بازنشستگان واگذار کنیم که از بیمه ملت شروع کردیم. مشغول بررسی هستم بر ذخایر دوران بازنشستگی در صندوق ها بیافزاییم.

وی افزود: سال گذشته 700 میلیارد تومان و برای امسال 1000 میلیارد تومان پول تهیه کردیم و امید است کف حقوق بازنشستگان را که به 900 هزار تومان رسیده است کمی دیگر نیز افزایش دهیم.

ربیعی با اشاره به اعطای وام ضروری به بازنشستگان عنوان کرد: امسال مبلغ وام ضروری افزایش یافته است اما باز هم کفاف معیشت بازنشستگان را نمی دهد و نیازمند زمان بیشتر برای جبران عقب ماندگی ها هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقویت تشکل های بازنشستگی عنوان کرد: امیدواریم در تصمیم‌گیری های آتی نیز بازنشستگان را مشارکت دهیم. ما به فکر بازنشستگان هستیم، دولت امسال شکوفا شده و رشد بیش از 7 درصدی در اقتصاد را شاهد بودیم و امیدوارم بتدریج آثار ملموس آن بر زندگی مردم را نیز افزایش دهیم.

ربیعی ادامه داد: دولت روحانی سعی می کند با عقلانیت حرکت کند و صدای او هم صدای بلندی نیست، جامعه نیازمند آرامش بزرگ است و باید از درگیری ها و یاس بکاهیم.  دولت در کنار آرامش بزرگ می تواند جامعه را پیش ببرد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم قرعه کشی وام های قرض الحسنه بازنشستگان انجام شد و نتایج آن از طریق پیامک به اطلاع 250 هزار برنده آن خواهد رسید.
نظرات بینندگان