arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵

رسیدگی به استیضاح آخوندی به وقت دیگری موکول شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون عمران مجلس، ورود مجلس به جزئیات رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه را مانع از در دستور قرار گرفتن استیضاح وزیر راه و شهرسازی دانست و گفت: استیضاح را در اولین فرصت کاری در دستور کار کمیسیون داریم.

به گزارش انتخاب، محمدرضا رضایی، گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی همچنان بیش از 80 امضاء دارد اما به دلیل ورود مجلس به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه رسیدگی به این استیضاح فعلا در دستور کار نیست اما در اولین فرصت استیضاح را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس با دفاع از گزارش اولیه کمیسیون عمران از حادثه قطار سمنان، گفت: گزارش ما کاملاً قابل استناد است. حقیقت این است که بدنه شرکت راه‌آهن از مدیریت خود رضایت ندارد و در این مجموعه نگرانی‌هایی وجود دارد. در شرکت راه‌آهن ضعف مدیریتی و ضعف سیستم کنترل هوشمند حتماً وجود دارد و علاوه بر آن عوامل متعدد دیگری نیز دست به دست هم داد تا آن چند نفری که به عنوان مقصران حادثه قطار سمنان به دستگاه قضایی معرفی شدند مجرم اصلی تلقی شوند، در حالی که این اقدام، اقدام نادرست و غیرکارشناسی است.

وی ادامه داد: مسئولان راه‌آهن باید پاسخ دهند که مسئولان سیستم کنترل هوشمند تا چه اندازه نسبت به اشتباهات این سیستم که به نظر می‌رسد اشتباهات متعددی داشته است بی‌اعتماد بوده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان