arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵

لزوم آموزش مدیریت ترافیک به ماموران پلیس راهور سطح شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حدود 50 تا 60 درصد نیروهای پلیس راهور در سر چهارراه‌های سطح شهر تهران آموزش‌های لازم را ندیده‌اند، افزود: باید نیروهای پلیس راهور در تهران آموزش‌های لازم برای مواقع بحرانی و مدیریت ترافیک را ببینند.

به گزارش انتخاب، مختاباد در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به موضوع بررسی تحول ترافیک شهر تهران اختصاص داده شده بود گفت: شهرهای کوچکتر نسبت به تهران نیز در دنیا وجود دارند که همین حجم خودرو در آنها تردد می‌کند اما مشکل ترافیک ندارند. تهران از لحاظ اتوبان و معبر چیزی کم ندارد و لذا باید مدیریت درست برای ترافیک این کلانشهر اتخاذ شود.

وی افزود: باید نیروهای پلیس راهور در تهران آپدیت شوند و آموزش‌های لازم را ببینند. در بسیاری از چهارراه‌ها ریموت کنترل‌ چراغ‌قرمز در دست نیروهای راهوری است که آموزش‌های لازم را ندیده‌اند به طوریکه یک چراغ قرمز حدود 3.5 دقیقه به طول می‌انجامد در حالیکه استاندارد جهانی آن 120 ثانیه است.

وی ادامه داد: در حالی یک چراغ قرمز در چهارراهی در تهران 3.5 دقیقه به طول می‌انجامد که طرف مقابل آن تنها 10 ثانیه به طول می‌انجامد. وارد کردن چنین فشار روانی به شهروندان در سطح شهر چگونه پاسخ داده می‌شود. نیروهای پلیس راهور بعضا آموزش ندیده‌اند و باید آموزش‌های لازم به آنها داده شود تا بتوانند در مواقع بحرانی مدیریت درستی بر ترافیک داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حدود 50 تا 60 درصد نیروهای مستقر در سر چهارراه‌های سطح شهر تهران آموزش‌های لازم را ندیده‌اند افزود: باید دانش این نیروها به روز شوند و آموزش‌های لازم را ببینند..

وی همچنین با بیان اینکه چرا راهنمایی و رانندگی با وزارتخانه‌ها برای شروع کار مدارس ابتدایی، گفت‌وگو نمی‌کند، تاکید کرد: در همه جای دنیا ساعت شروع مدارس ابتدایی 9 صبح است در حالیکه در تهران مدارس ابتدایی از 6 صبح آغاز به کار می‌کند. این اتفاق در شرایطی است که بسیاری از مدارس ابتدایی ما خالی هستند و حتی برخی مدارس غیر انتفاعی به دلیل نبود دانش آموز در مقطع ابتدایی رو به تعطیلی هستند.

مختاباد تاکید کرد: همه وزارتخانه‌ها باید بر این اساس برنامه‌ریزی کنند و با انجام یک برنامه ریزی دقیق از هم اکنون برای پاییز سال آینده شورای اسلامی شهر تهران با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شود تا نسبت به ساعت شروع مدارس ابتدایی تصمیم گیری لازم انجام شود. بی تردید فقط برگزاری نمایشگاه علت ترافیک شهر تهران نیست و مسائل دیگری در پشت پرده وجود دارد.

نظرات بینندگان