arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵

ارسال حواله ارزی توسط بانک ملی عملیاتی شد

هزینه نقل و انتقال ارز از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران طبق تعرفه، یک و نیم در هزار خواهد بود که حداقل 3 دلار برای انتقال 2 هزار یورو محاسبه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران گفت: امکان ارسال حواله ارزی برای دانشجویان، بیماران و یا افرادی که در خارج از کشور برای اقامت نیاز به ارز داشته باشند، از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی با اشاره به شرایط مساعد بین‌المللی پس از برجام ابراز داشت: در دوره تحریم، محدودیت‌های زیادی برای نقل و انتقال ارز وجود داشت و نقل و انتقال ارز از طریق صرافی‌ها صورت می‌گرفت که خوشبختانه پس از رفع تحریم‌ها، امکان انتقال ارز از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران فراهم شده است.

وی گفت: افراد مذکور تا سقف ماهانه 2 هزار یورو می‌توانند از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران در سراسر کشور وجوه خود را به کشورهای حوزه اروپا، روسیه، آذربایجان و افغانستان انتقال دهند که از طریق این کارگزاری‌ها، امکان انتقال وجوه به مناطق دیگر دنیا نیز وجود دارد.
پناهی دو مزیت عمده انتقال ارز از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران را هزینه پایین و امنیت بالا عنوان و تصریح کرد: به فرض مثال صرافی‌ها برای نقل و انتقال ارز در قالب معامله خرید و فروش ارز اقدام می‌کنند که یک بار از مشتری ارز را خریداری می‌کنند و بار دیگر به وی می‌فروشند که گاهی مابه‌التفاوت این خرید و فروش بین 20 تا 70 تومان محاسبه می‌شود و مشتری باید آن را پرداخت کند.

وی گفت: هزینه نقل و انتقال ارز از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران طبق تعرفه، یک و نیم در هزار خواهد بود که حداقل 3 دلار برای انتقال 2 هزار یورو محاسبه خواهد شد.

معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران افزود: اجرای این امر نقش موثری در کاهش هزینه انتقال وجوه و رشد تجارت خارجی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به توسعه فعالیت‌های ارزی بانک ملی ایران در پسابرجام ابراز داشت: بانک ملی ایران در حال حاضر با 25 کارگزار، رابطه کارگزاری و نقل و انتقال وجوه برقرار کرده و از نظر تبادل سوئیفتی نیز با بیش از 100 کارگزار ارتباط دارد.

پناهی در ادامه به آمادگی بانک ملی ایران برای خرید ارز به نرخ بازار از مشتریان اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران آمادگی دارد به نرخ بازار ارز از محل صادرات به شرط داشتن اظهارنامه صادراتی، ارز دفاتر سفارتخانه‌ها و ارز سرمایه‌گذاران در صورت داشتن مجوز از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی را خریداری کند.

وی از اتصال ملی بانک PLC لندن (سابسیدری بانک ملی ایران) به نظام پرداخت تارگت 2 (Target 2) خبر داد و گفت: بر این اساس امکان انجام نقل و انتقال به ارز یورو در منطقه اروپا توسط ملی بانک PLC لندن فراهم شده و این بانک آماده ارائه خدمات کارگزاری به ارز یورو به بانک‌های ایرانی است.

پناهی تصریح کرد: در نظام‌ پرداخت یورویی تارگت 2، بانک‌های تجاری کشورهای اروپایی عملیات پرداخت و تسویه را از طریق یکی از بانک‌های مرکزی اروپایی انجام می‌دهند.


برچسب ها: بانک ملی ، حواله ارزی
نظرات بینندگان