arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵

مصر:‌ هرگونه حل سیاسی سوریه باید حافظ تمامیت ارضی این کشور باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'سامح شکری' وزیر خارجه مصر روز سه شنبه درخصوص راه حل سیاسی بحران سوریه گفت: هرگونه راه حل سیاسی بحران سوریه باید ضامن حفظ تمامیت ارضی این کشور و یکپارچگی نهادهای آن باشد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، شکری که در جلسه غیر علنی وزرای خارجه کشورهای عربی و اروپایی که به منظور بررسی آخرین تحولات بحران سوریه در مصر برگزار شد، ‌تصریح کرد:‌ بادهای تغییر در منطقه منجر به ترکیب خطرناکی از مداخله کشورهای خارجی شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر تصریح کرد که مصر به صورت قاطع همه اقدامات خشونت آمیز از سوی گروه های درگیر در بحران سوریه را به شدت رد و آن را محکوم می کند.

وی در این نشست که در قاهره برگزار شد،‌ افزود: نیروهای ارتجاعی موج تغییر در منطقه را بیش از آن که اهدافی برای تحقق دموکراسی و توسعه عادلانه قلمداد کنند، فرصتی برای پیشبرد منافع سیاسی خود دانسته اند.

وزیر خارجه مصر روز یکشنبه نیز در دیدار با رهبر اکثریت نمایندگان مجلس آلمان گفت: موضع مصر در قبال مساله سوریه کاملا روشن و مشخص است. 

اظهارات وزیر خارجه مصر درحالی عنوان می شود که 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه درباره نتیجه نشست مشترک با وزیران خارجه ایران و ترکیه که امروز (سه شنبه) در مسکو و در خصوص حل بحران سوریه برگزار شد، اعلام کرد که سه طرف در باره بیانیه سوریه و راهکارهای حل سیاسی بحران این کشور توافق کردند.

ارتش سوریه توانسته است کنترل کامل شهر حلب - دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور - را به دست گیرد و افراد مسلح تروریست را وادار کرده است تا این شهر را ترک کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان