arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
فاضل میبدی در گفت و گو با «انتخاب»‌ مطرح کرد:

دلواپسان به هر دری میزنند تا بگویند دولت ناکام مانده/ میخواهند چه کسی را کاندیدای ریاست جمهوری کنند؟ مملکت را که نمیتوان به دست امثال کریمی قدوسی داد، دو هفته ای مملکت را به باد می دهند/ قالیباف به خاطر ماجرای املاک نجومی قطعا رایش کمتر خواهد بود

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می گوید: جریانی از اصولگرایان میخواهند به هر طریقی شده جایگاهی در میان مردم به دست بیاورند، ولی غافل از اینکه این حرکت‌ها نتیجه ای ندارد، یک آقای نماینده حرف نادرستی میزند و یک روزنامه هم آن را تیتر میکند، کسی از مردم به اینها اهمیت نمیدهد. این اقدامات اگر موثر بود در دو انتخابات قبل تاثیر خود را می گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دلواپسان به هر دری میزنند تا بگویند دولت ناکام مانده/ میخواهند چه کسی را بیاورند که رییس جمهور شود؟مملکت را که نمیتوان به دست امثال کریمی قدوسی داد، دو هفته ای مملکت را به باد می دهند/ قالیباف به خاطر ماجرای املاک نجومی قطعا رایش کمتر خواهد بود

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری «انتخاب»، درباره کارشکنی برخی از تندروها در مسیر اجرای برجام اظهار کرد: اصولگرایان نزدیک انتخابات از هر چیزی استفاده میکنند تا بتوانند دولت را تخریب کنند، آنها در انتخابات قبل ناموفق بودند از این رو به هر دری میزنند تا بگویند دولت ناکام مانده است.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این دسته از اصولگرایان میخواهند به هر طریقی شده جایگاهی در میان مردم به دست بیاورند، ولی غافل از اینکه این حرکت‌ها نتیجه ای ندارد، یک آقای نماینده حرف نادرستی میزند و یک روزنامه هم آن را تیتر میکند، کسی از مردم به اینها اهمیت نمیدهد. این اقدامات اگر موثر بود در دو انتخابات قبل تاثیر خود را می گذاشت.

وی تاکید کرد: اصولگرایان اگر اهل مبارزه انتخاباتی هستند و میخواهند خودشان را بدهند باید در عرصه سیاست حرفی نو بزنند، حرفی که منطبق بر منطق و استدلال باشد تا در دل مردم نفوذ کند.

فاضل میبدی بیان کرد: اصولگرایان در دوره قبل انتخابات سه چهارتا کاندیدا معرفی کردند که هر کدام برای خودشان حرفی داشتند ولی هیچکدام موثر واقع نشد و حرفی نبود که به دل مردم بنشیند، این دوره هم اینگونه است، سخنی ندارند که مردم آن را بپذیرند به همین دلیل به سمت تخریب میروند، تخریب هیچ مشکلی را حل نمی کند، فقط میتواند به منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی ضرر وارد کند.

وی گفت: البته دولت هم باید پاسخ مناسب به این تخریب ها بدهد چراکه تنها چیزی که مردم را امیدوار کرده همین برجام است، مردم از اینکه تحریم های چندین ساله برداشته شد و معاملات اقتصادی با کشورهای مختلف صورت گرفت خوشحالند. مردم در دوران تحریم دولت قبل خیلی اذیت شدند، خوشبختانه این دولت آن مشکلات را تا حدودی از میان برداشته است.

دلواپسان به هر دری میزنند تا بگویند دولت ناکام مانده/ میخواهند چه کسی را بیاورند که رییس جمهور شود؟مملکت را که نمیتوان به دست امثال کریمی قدوسی داد، دو هفته ای مملکت را به باد می دهند/ قالیباف به خاطر ماجرای املاک نجومی قطعا رایش کمتر خواهد بود

این عضو جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال که آیا اصولگرایان میتوانند در انتخابات آینده به وحدت برسند و یک کاندیدا معرفی کنند، اضافه کرد: تعدادی از اصولگرایان بسیار تند هستند و منطقشان بسیار ضعیف است، البته در جامعتین افراد خردمند و اخلاقی وجود دارد ولی تحرکات تندروها با خردگراها و عملگرا تضاد دارد، به نظر میرسد این دوره اختلافاتشان بیشتر خواهد شد و اصولگرایان خردگرا و واقعی اکنون کاندیدای مشخصی ندارند، بسیاری هم به سمت آقای روحانی هدایت شده اند که البته چاره ای جز این هم ندارند.

وی افزود: میخواهند چه کسی را بیاورند که رییس جمهور شود؟مملکت را که نمیتوان به دست افرادی مانند کریمی قدوسی و یا دوستانش در جبهه پایداری داد، آنها دو هفته ای مملکت را به باد می دهند.

فاضل میبدی اظهار کرد: بر این باورم که اصولگرایان راه دیگری ندارند مگر انکه به دامن منطق و استدلال و اخلاق برگردند باید گفتمان و حرف نو و برنامه تازه ای برای خودشان طرح کنند که مردم بگویند بالاخره امیدی به این حرف ها هست ولی با حمله و توهین و فحش و تهمت که در روزنامه ها تیتر میشود و هیچ مبنایی هم ندارد کار را به جایی نمیرساند.

وی درباره نقش اقای ناطق نوری در حمایت از حسن روحانی و جلب نظر اصولگرایان به سمت وی، گفت: آقایان ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی در جامعه موثر است، اینها حتما از کاندیدایی که حضورش به نفع مملکت است حمایت خواهند کرد.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به أین سوال که به نظر میرسد اصولگرایان با تعدد کاندیدا میخواهند رای آقای روحانی را به نفع خود بشکنند، تاکید کرد: آنهایی که در دوره قبل حضور داشتند نتوانستد رای آقای روحانی را بشکنند، این دوره هم بیشتر از آن دوره رای نخواهند داشت. چراکه در این چند سال هیچ کاری نکردند و هیچ اتفاق جدیدی هم نیافتاد. اقای ولایتی و اقای باهنر قطعا نخواهند امد، اقای قالیباف که اگر هم بیایند به خاطر ماجرای املاک تهران قطعا رایش از ان دوره هم کمتر خواهد بود. 
نظرات بینندگان