arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۵

تمام گمانه‌زنی‌ها درباره نقل و انتقالات پرسپولیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با پایان آخرین دیدار پرسپولیس در نیم فصل لیگ برتر، این تیم خود را مهیای حضور در نقل و انتقالات جذاب زمستانی کرده است.
  
به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ در ابتدای فصل با جذب بیرانوند، سیدجلال حسینی، ساسان انصاری، وحید امیری، آنتونی گولچ، ولادیمیر پریمیوف، الکسی پل یانسکی، محمد امین آرام طبع، بوژیدار رادوشوویچ، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه و صادق محرمی و همچنین جذب و بازگرداندن مهدی طارمی و رامین رضاییان یکی از تیم های پر سر و صدای نقل و انتقالات اول فصل لقب گرفت و به نظر می رسید از نظر پتانسیل مشکلی برای ادامه فصل نداشته باشد. 

با این حال فسخ قرارداد ساسان انصاری و آنتونی گولچ و در ادامه مشمولیت سربازی برای امید عالیشاه و احمد نوراللهی کار را برای سرخپوشان سخت کرد. در میان بازیکنان جذب شده در ابتدای فصل نیز آرام طبع سودای جدایی دارد و دو بازیکن اوکراینی نیز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و این مساله باعث شد تا برانکو در بیشتر خطوط خود احساس ضعف کند و دستور جذب چند بازیکن دهد.

با شرایط موجود عمده مشکلات پرسپولیس در خط دفاع چپ، دفاع میانی، هافبک طراح، مهاجم و وینگر چپ به شدت احساس می‌شود و عمده خریدهای سرخپوشان برای ترمیم ضعف شان در این پست ها اعلام شده است.

استراتژی خاص پروفسور
در عین حال که رسانه ها و هواداران در حال گمانه زنی در خصوص نقل و انتقالات و جذب بازیکنان موردنیاز هستند، برانکو ایوانکوویچ با اعلام لیست مورد نیاز خود به علی اکبر طاهری، تهران را به مقصد زاگرب ترک کرد تا تعطیلات سال نوی میلادی خود را همزمان با ژانویه پشت سر بگذارد. برانکو البته در لیست مدنظر خود کمترین تغییر و جابجایی را در نظر گرفته تا این تیم دچار مشکل نشود. 

او با اعلام بازیکنانی که قابلیت حضور در چند پست را دارند نسبت به برطرف کردن ضعف های تیم خود اقدام کرده تا فاصله کوتاه برای ایجاد هماهنگی و آماده سازی تیم در نیم فصل دوم موجب مشکل ساختاری در تیمش نشود. بر همین اساس است که گفته می شود او برای این لیست اولیه تنها 4 بازیکن را در نظر گرفته است.

ترکاشوند و لو دادن لیست برانکو
محمد ترکاشوند که در دو فصل اخیر وظیفه مدیریت نقل و انتقالات باشگاه را برعهده داشته، اولین فردی بود که نسبت به هجمه های مربوط به نقل و انتقالات نیم فصل واکنش نشان داد. معاون اقتصادی باشگاه در صفحه شخصی خود و در میان انبوه کامنت‌های هواداران تیمش اعلام کرد که این باشگاه قصدی برای خرید رحیم زهیوی، ستاره این روزهای استقلال خوزستان ندارد. او با این واکنش یکی از گمانه‌زنی‌ها در لیست مدنظر برانکو را از دور خارج کرد.

تمام گمانه‌زنی‌ها درباره نقل و انتقالات پرسپولیس


ملاقات با سروش رفیعی؟
ستاره نقل و انتقالات نیم فصل بدون شک سروش رفیعی است. بازیکنی که با حضور در تراکتورسازی برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی اکنون کارت خود را دریافت کرده  و در نیم فصل آماده است تا مذاکرات خود را با تیم‌های خواهانش آغاز کند. در این میان گفته می شود پرسپولیسی‌ها در دو مرحله مذاکرات خود با این بازیکن را صورت داده اند و منتظر پاسخ نهایی او برای ادامه حضور در فوتبال ایران و یا لژیونر شدن هستند. 

تمام گمانه‌زنی‌ها درباره نقل و انتقالات پرسپولیس


ناهار دردسرساز ایگور پراهیچ
مدافع کروات و هموطن برانکو ایوانکوویچ که دوستی نزدیکی با بوژیدار رادوشوویچ، دروازه بان کروات این تیم دارد، چندی پیش به همراه کادرفنی و دروازه بان این تیم در یکی از هتل ها ناهار خورد که انتشار اخبار مربوط به آن باعث شده تا او را نیز یکی از خریدهای احتمالی پرسپولیس عنوان کنند. مدافع میانی سابق پدیده مشهد که اکنون در نفت تهران حضور دارد چندی پیش نیز با گلایه از شرایطش در نفت تهران احتمال فسخ قرارداد خود با سرخپوشان را داده بود تا این مساله حضورش در جمع کروات‌های پرسپولیس را افزایش دهد. هرچند علی دایی در آخرین واکنش خود نسبت به این اتفاق اعلام کرده بود پرسپولیس در صورتی که خواهان مذاکره با این بازیکن است باید با باشگاه صحبت کند.

تمام گمانه‌زنی‌ها درباره نقل و انتقالات پرسپولیس


لیست جدایی‌ احتمالی پرسپولیس
برانکو ایوانکوویچ در صحبتی که با محمد امین آرام طبع داشته و در خصوص درخواست جدایی این بازیکن مخالفتی از خود بروز نداده است. گفته می شود مدافع چپ نیمکت نشین پرسپولیس تمایل دارد تا فوتبال خود را بار دیگر زیر نظر علی دایی و اینبار در نفت تهران دنبال کند و این مساله می‌تواند پرسپولیس را به معاوضه و انتقالی مناسب از این طریق برساند. 

حامد آقایی، شهاب زاهدی، محمد رحمتی جزو بازیکنان جوان پرسپولیس هستند که برانکو به آنها توصیه کرده در صورتی که پیشنهاد مناسبی دریافت کردند برای کسب تجربه بیشتر به صورت قرضی انتقال یابند تا در شرایط بهتری در آینده بتوانند در این تیم به فعالیت بپردازند. نکته جالب توجه اما انتقال قرضی این بازیکنان بوده تا پرسپولیس بعدها در صورت موفقیت و کسب تجربه آنها متضرر نشود.

جدایی اوکراینی‌های پرسپولیس در نیم فصل هم متحمل است و شواهد از عدم نیاز این باشگاه به مدافع اوکراینی خبر می دهد و آنها به دنبال راهی برای قطع همکاری به صورت توافقی با الکسی پل یانسکی هستند که بیشتر فصل را روی نیمکت و با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده است. برانکو هنوز در خصوص ولادیمیر پریمیوف تصمیمی نگرفته و در انتظار جذب مهاجم مدنظر خود است.

لیست جذب احتمالی پرسپولیس
رسانه‌ها و خصوصا روزنامه ها یک روز بعد از آخرین دیدار پرسپولیس در نیم فصل دست به گمانه زنی های گسترده ای در این ارتباط زدند. روزنامه پیروزی در صفحه اول امروز خود با انتشار اسامی مثل شجاع خلیل زاده و ایگور پراهیچ در خط دفاعی به عنوان گزینه های اصلی و محمد طیبی، عزت پورقاز و سیامک کوروشی به عنوان نفرات آلترناتیو در این خط از لیست برانکو به زعم خود رونمایی کرده است. این روزنامه در پست هافبک دفاعی از علی کریمی، بازیکن سابق سپاهان که اکنون در دیناموزاگرب حضور دارد به عنوان بزرگترین خرید زمستانی پرسپولیس یاده کرده و سروش رفیعی را نیز به این تیم نزدیک دانسته است. جذب دو بازیکن خارجی و آسیایی از دیگر گمانه زنی های این روزنامه برای نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس بوده است. 

روزنامه ایران ورزشی نیز به زعم خود گزینه‌های اعلامی از سوی برانکو ایوانکوویچ را 6 نفر در پست‌های مهاجم، هافبک دفاعی، هافبک آزاد، وینگر، دفاع میانی و مدافع چپ تخصصی را نوشته است. در این گزارش عنوان شده شجاع خلیل زاده، یک مدافع چپ لیگ برتری، عزت پورقاز، گادوین منشا، سروش رفیعی و رحیم زهیوی در لیست شماره یک برانکو هستند. در این گزارش از مهرداد کفشگری که پیش از این سابقه حضور در پرسپولیس را داشته به عنوان گزینه حضور در هافبک دفاعی این تیم و جانشینی نوراللهی یاد شده و علی کریمی و شهاب کرمی نیز دیگر گزینه‌های ناهمگون معرفی شده از سوی نویسنده این روزنامه است.

در میان گزینه‌های عنوان شده، عزت پورقاز، شجاع خلیل زاده و علی کریمی مشترک هستند. پورقاز که پیش از این سابقه حضور در تیم ملی را نیز در کارنامه داشته به دلیل مشکلات شخصی رضایتنامه اش را نیز از استقلال خوزستان دریافت کرده و این مساله گمانه زنی در خصوص سرخپوش شدنش را افزایش داده است. با این حال رحیم زهیوی و حضور این ستاره گلزن در پرسپولیس طبق ادعای ترکاشوند نامشخص است و آنها او را در لیست خود قرار نداده اند و گزینه اول‌شان برای جذب سروش رفیعی خواهد بود.

در این میان نام‌هایی مثل آل کثیر و گادوین منشا نیز شنیده می شود که مسوولان پیکان در خصوص مهاجم گلزن خود به شدت مخالفت خود را با جدایی او اعلام کرده اند.

با این شرایط باید دید در نهایت برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس برای دستیابی کامل سرخ‌ها به رویای خود موفق به جذب چه بازیکنانی خواهند شد.
نظرات بینندگان