arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند بارش باران و برف در کشور طی دو روز آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی، امروز (یکشنبه پنجم دی)، در شمال غرب بارش برف و در غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می شود.
 
وی افزود: بعدازظهر امروز به‌تدریج بارش در غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب کاهش و در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی تشدید می‌شود. فردا دوشنبه نیز بارش در زاگرس مرکزی تداوم یافته و در بعدازظهر مناطقی از شمال شرق کشور را نیز در بر خواهد گرفت. سامانه مذکور اواخر دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز سه‌شنبه (هفتم دی)، با ورود سامانه بارشی دیگری، بارش باران و برف ابتدا در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و سپس جنوب غرب، غرب و از بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب آغاز خواهد شد. طی این سه روز بارش در جنوب غرب و غرب کشور گاهی با رعد و برق و وزش باد نیز همراه خواهد بود.
 
به گفته وظیفه، بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.
 
وی در مورد وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه ششم آذر، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده  با بیشینه و کمینه دمای 8 و 1 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه هفتم دی، نیمه ابری تا ابری، دربعدازظهر بارش باران با بیشینه و کمینه دمای 6 و 3 درجه سانتیگراد پیش‌بینی ‌می‌شود.
 
این مقام مسئول در سازمان هواشناسی با اشاره به اخطاریه این سارمان اظهار کرد: در روز دوشنبه بارش باران و بارش برف در ارتفاعات در خوزستان، جنوب لرستان، غرب اصفهان و شمال خراسان رضوی و در روز  سه‌شنبه بارش برف در ارتفاعات در استان‌های چهارمحال بختیاری و شمال خوزستان، ارتفاعات جنوب و شرق لرستان، بارش باران و برف در استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان مرکزی، زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و  شرقی، جنوب اردبیل، قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، قم و بارش باران در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات بارش برف، پیش بینی می‌شود.
بر این اساس، در این مدت جاده ها در مناطق کوهستانی غرب، شمال غرب و شمال کشور همراه با بارش برف است و داشتن تجهیزات زمستانی ضروری است و توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی، اقدامات لازم به‌ عمل آید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان