arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

تکذیب خبر فروش کودک در بیمارستان ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، خبر خرید و فروش کودک در تعدادی از بیمارستان ها که به نقل از او در برخی سایت ها منتشر شده است، تکذیب کرد.
 
به گزارش انتخاب، دکتر حبیب الله مسعودی فرید در نامه ای خطاب به مدیر کل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، خبر منتشر شده از قول وی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها را تکذیب کرد.
 
در این نامه آمده است: درج مطلبی از طرف برخی رسانه ها مبنی بر خرید و فروش کودک در تعدادی از بیمارستان های پایتخت از قول اینجانب نادرست بوده و به شدت تکذیب می گردد.
 
وی در ادامه این نامه از مدیر کل نظارت و اعتباربخشی درخواست کرده تا نسبت به پیگیری های لازم در مورد این خبر کذب اقدامات لازم انجام شود.
 
روز گذشته خبری از قول معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی‌ مبنی بر خرید و فروش کودکان در تعدادی از بیمارستان های پایتخت در برخی شبکه های مجازی و رسانه ها انتشار یافته بود.
 
دکتر احمد حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در پاسخ به انتشار خبر فروش کودک در بیمارستان ها توسط معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، گفت: سازمان بهزیستی طی نامه ای به معاونت درمان وزارت بهداشت، خبر فروش کودک در بیمارستان ها را به شدت تکذیب کرد.
 
وی در خصوص ارائه خدمات درمانی به نوزادان متولد شده از مادران مصرف کننده مواد مخدر، افزود: با توجه به وجود خطر سوء رفتار و یا کمبود مراقبت نسبت به این نوزادان توسط والد یا والدین و همچنین قرار گرفتن در معرض خطراتی از قبیل فروش به غیر، بهره کشی از شیرخوار به منظور تکدّی گری و یا اجبار به کار در آینده، به منظور اطمینان از سلامت نوزاد و پیشگیری از سوء رفتار، ضرورت دارد که مواردی از این دست که به مراکز درمانی  مراجعه می کنند با قید فوریت به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شود و پیگیری لازم انجام گیرد تا از صلاحیت مراقبین کودک اطمینان حاصل شود.
 
حاجبی ادامه داد: با معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی نیز از طرف وزارت بهداشت هماهنگی به عمل آمده و آنها آمادگی دارند خدمات مددکاری لازم را پس از اقدامات درمانی صورت گرفته ارائه دهند و دستورالعمل مربوطه نیز در گذشته برای دانشگاه ها و بیمارستان ها ارسال شده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان