arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
عضو هیئت نظارت بر نمایندگان در گفتگو با «انتخاب» پاسخ داد:

پرونده شکایت از کریمی قدوسی در چه مرحله ای قرار دارد؟

هیات رای میگیرد که آیا شئون نمایندگی در چارچوب حیطه نمایندگی رعایت شده است یانه، گزارش در این باره را به مرجع شکایت می دهد، اگر قوه قضاییه شکایت کرده باشد به قوه قضاییه ارجاع می دهد ، اگر هم نمایندگان و هیات رئیسه شکایت داشته باشند نتیجه به نمایندگان و هیات رئیسه ارجاع خواهد شد، از این رو هیات نظارت محل قضاوت و صدور حکم نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدجواد جمالی در گفت وگو با خبرنگار «انتخاب»، درباره شکایت نمایندگان از نماینده مشهد به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: دیروز در جلسه دوساعته هیات نظارت فقط بحث آقای صادقی مطرح بود و به موضوع آقای قدوسی رسیدگی نشد، امیدوارم در جلسه آینده این هیات به این موضوع رسیدگی شود.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره تعداد شکایت ها از نماینده مردم مشهد ادامه داد: فعلا فقط آقای مصطفی کواکبیان شکایتش را به هیأت ارجاع داده است. ممکن است نمایندگان دیگری هم شکایت داشته باشند هنوز شکایتشان به هیأت ارجاع نشده است.

وی درباره سازوکار هیات نظارت گفت: بر اساس قانون هیات نظارت حق دارد به این موضوع رسیدگی کند که آیا اقدام و رفتار نمایندگان در چارچوب حیطه نمایندگی بوده است یا نه.

وی در پاسخ به اینکه آیا هیات نظارت میتواند درباره بررسی دوباره اعتبارنامه کریمی قدوسی اقدام کند، ادامه داد: هیات رای میگیرد که آیا شئون نمایندگی در چارچوب حیطه نمایندگی رعایت شده است یانه، گزارش در این باره را به مرجع شکایت می دهد، اگر قوه قضاییه شکایت کرده باشد به قوه قضاییه ارجاع می دهد ، اگر هم نمایندگان و هیات رئیسه شکایت داشته باشند نتیجه به نمایندگان و هیات رئیسه ارجاع خواهد شد، از این رو هیات نظارت محل قضاوت و صدور حکم نیست.

جمالی ادامه داد: هیات نظارت نتیجه بررسی خود را به هیأت رئیسه مجلس می دهد و هیات رئیسه درباره هر اقدامی تصمیم گیری می کند.

وی همچنین با اشاره به شکایت از محمود صادقی گفت: به دلیل بررسی موضوع آقای صادقی جلسه به مدت دوبرابر همیشه طول کشید، آقای صادقی توضیحاتشان را ارائه دادند، قرار شد توضیحات مکتوب خود را ارائه دهند، تا هیات نظارت در جلسه بعد بررسی های لازم را به عمل آورد و نظر خود را اعلام کند.


نظرات بینندگان