arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۵

حاشیه‌های مراسم خاکسپاری عروسک‌گردان کلاه قرمزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عروسک‌گردان فامیل دور گفت: دوست دارم این پیشنهاد را به آقای جبلی و طهماسب بدهم که اجازه دهند هر کدام از عروسک‌گردان‌های مجموعه «کلاه قرمزی» برای امسال حتی شده یک سکانس به یاد دنیا فنی زاده عزیز، عروسک کلاه قرمزی را بازی دهند.
 
به گزارش انتخاب،  شاید هیچگاه حیاط سرسبز خانه سینما در خود نمی‌دید که روزی از روزهای سرد زمستانی شاهد تشییع پیکر جانِ «کلاه قرمزی» روی دستان هواداران و دوستانش باشد. اما امروز این اتفاق افتاد،‌ اتفاقی که جامعه عروسکی را داغدار کرد.

کم کم به آخرین وعده دیدار با فنی زاده نزدیک می‌شویم،‌ در این حین به تعداد افرادی که برای بدرقه وی پا به این فضا گذاشته‌اند افزوده می‌شود. غیر از عوامل خانه سینما که هر یک مشغول انجام یکی از کارهای مراسم امروز هستند،‌ تعدادی از دوست‌داران فنی زاده و البته کلاه قرمزی اینجا روی نیمکت و بعضا در کنار دیوار نشسته‌اند و با دستمالی در دست اشک‌های خود را پنهان می‌کنند.

از بین چهره‌ها فقط حامد زحمتکش (دستیار ایرج طهماسب) اینجا است و مشغول نصب بنر و پوسترهای دنیا فنی زاده شده است. زحمتکش علاوه بر چسباندن پوسترها روی دیوار داخل خانه سینما، به کمک دوستانش بنرهایی را در گوشه و کنار حیاط و همچنین کنار در ورودی و روی دیوار بیرونی خانه سینما می‌چسبانند.

یکی از پوسترها که بیش از همه جلب توجه می‌کند، عکس فنی زاده در حالی است که کلاه قرمزی را در آغوش کشیده و در زیر عکس یادداشتی با دست خط و امضای وی نوشته شده است.

 «آرزوی من برای شما بچه‌ها که عاشقانه تا این تاریخ برایتان کار کردم این است: سلامتی شادی و علم. به امید روزی که از کنار سر در سینماها که رد می‌شویم فیلم در مورد کودک و نوجوان پخش شود و صدای خنده‌هایشان را بیرون بشنویم و وقتی از سینما بیرون آمدید تا شب راجع به آن فیلم صحبت کنید و یادتان نرود... دوستتان دارم.. امضا دنیا فنی زاده.

چندین سبد گل از سمت خانه سینما و عوامل پروژه «خاله قورباغه» در جای جای حیاط چیده شده‌اند. اکبر زنجانپور در کنار مازیار میری و همایون اسعدیان در گوشه‌ای از حیاط ایستاده‌اند. کمی آنطرف‌تر محمد لقمانیان صداپیشه پسر فامیل دور در کنار محمد اعلمی (عروسک گردان و طراح و سازنده عروسک) قرار دارد و در حالی که همگی اشک می‌ریزند، با در آغوش گرفتن یکدیگر،‌ سعی در تسلی این درد سنگین دارند. ستاره اسکندری و احسان کرمی نیز به تازگی آمده‌اند و با اندوهی سرشار از این اتفاق با خانواده عروسکی و دنیا فنی زاده صحبت می‌کنند.

**جبلی: هنوز به عروسک‌گردان جدید «کلاه قرمزی» فکر نکرده‌ایم

«حمید جبلی» صداپیه عروسک «کلاه قرمزی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره جایگزین فنی‌زاده در «کلاه قرمزی 96» گفت: از روز گذشته آنقدر درگیر شنیدن این خبر و برگزاری مراسم بودیم هنوز به این موضوع فکر نکردیم.

تعدادی از هواداران فنی زاده و افرادی که اغلب در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند با در دست داشتن پایه سلفی آمده‌اند و صبر کرده‌اند تا بعد از پایان مراسم با صداپیشه شخصیت‌های عروسکی محبوبشان عکس یادگاری بگیرند. حمید جبلی یکی از این افراد است که علی‌رغم غمی که دارد با تعداد بسیاری از مردم با روی گشاده عکس می‌اندازد.

**اعلمی: امسال جدی‌تر «کلاه قرمزی» را پیش می‌بریم

«محمد اعلمی» با اشاره به درگذشت همکار و دوست قدیمی خود می‌گوید: دنیا، با یک دنیا غم ما را تنها گذاشت و رفت.

وی ادامه می‌دهد: دوست دارم این پیشنهاد را به آقای جبلی و طهماسب بدهم که اجازه دهند هر کدام از عروسک‌گردان‌های مجموعه «کلاه قرمزی» برای امسال حتی شده یک سکانس به یاد دنیا فنی زاده عزیز، عروسک کلاه قرمزی را بازی دهند.

عروسک‌گردان فامیل دور با اشاره به حضور جدی‌تر این مجموعه تلویزیونی در نوروز 96 بیان داشت: فکر می‌کنم امسال باید جدی‌تر مجموعه «کلاه قرمزی» را پیش ببریم آنهم به این دلیل که خواسته فنی زاده که مدام روی شادی بچه‌ها تاکید داشت را برآورده کنیم.

اعلمی درباره اینکه عروسک کلاه قرمزی به کدام عروسک‌گردان سپرده می‌شود،‌ نیز گفت: هنوز خیلی زود است که بخواهیم به فکر جایگزین وی باشیم و هیچکدام از گروه تولید کلاه قرمزی دست و دلمان به این کار نمی‌رود و نمی‌توانیم جای او بایستیم.

شاید بسیاری از علاقه‌مندان عروسک کلاه قرمزی دوست داشتند در آخرین وداع با دنیا فنی زاده، عروسک کلاه قرمزی را ببینند و شاید هم برخی دیگر حدس می‌زدند ممکن است تمامی عروسک‌های این مجموعه تلویزیونی برای رهسپار کردن مادر کلاه قرمزی از چمدان پر زرق و برق در دفتر تهیه کننده بیرون آمده و هر یک در دست عروسک‌گردان‌شان شاهد این بدرقه باشکوه باشند.

امیر سلطان احمدی عروسک‌گردان پسرعمه زا نیز به خبرنگار فارس گفت: دنیا فنی زاده به معنی واقعی کلمه عاشق کارش بود‌. مطمئنا یکی از دلایل این همه ماندگاری و تاثیر گذاری کلاه قرمزی، همین عاشقانه کار کردن ایشان بود.

وی ادامه داد: به عنوان مادر هم عاشق‌ترین بود ... شاید برای همین ارشیا و سیاوش، دو تا از مودب ترین و دوست داشتنی‌ترین بچه‌هایی هستند که می‌شناسم و تا آخر عمرم برای اینکه من را به گروه «کلاه قرمزی» معرفی کرد به خانم فنی زاده مدیونم.

 بعد از ایراد سخنان دوستان فنی زاده، با وسایل ایاب و ذهابی که توسط خانه سینما فراهم شده بود،‌ هوادارن وی او را تا قطعه هنرمندان بدرقه کردند.

همچنین مراسم یادبودی در روز شنبه 11 دی ماه از ساعت 12:15 الی 13:30 در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار می‌شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان