arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

جمال شورجه: صدا و سیما برای «حضرت موسی (ع)» بودجه نداشته باشد، پروژه را به بخش خصوصی می‌بریم

کارگردان سریال«حضرت موسی(ع)» گفت: متاسفانه صدا و سیما بخاطر کمبود بودجه نمی‌تواند برای ساخت سریال «حضرت موسی(ع)» هزینه کند؛ اگر نتوانیم بودجه ساخت «حضرت موسی(ع)» را تامین کنیم، آن را به بخش خصوصی می‌بریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارگردان سریال«حضرت موسی(ع)» گفت: متاسفانه صدا و سیما بخاطر کمبود بودجه نمی‌تواند برای ساخت سریال «حضرت موسی(ع)» هزینه کند؛ اگر نتوانیم بودجه ساخت «حضرت موسی(ع)» را تامین کنیم، آن را به بخش خصوصی می‌بریم.

به گزارش انتخاب، جمال شورجه کارگردان سریال «حضرت موسی(ع)»درباره مراحل ساخت این سریال گفت: متاسفانه روند ساخت سریال حضرت موسی(ع) هیچ پیشرفتی نداشته است و ما هنوز به دنبال تامین اعتباری از نهادهای دولتی و خصوصی هستیم تا بتوانیم مراحل ساخت این سریال را هرچه سریع‌تر آغاز کنیم. مقام معظم رهبری بارها به اهمیت ساخت این سریال تاکید داشته‌اند ولی همه می‌دانیم که تلویزیون بخاطر مشکلات مالی که دارد نمی‌تواند هزینه‌های ساخت سریال حضرت موسی را متقبل شود. ما در حال مذاکره با بخش خصوصی و نهادهای انقلابی هستیم تا بتوانیم بودجه لازم را برای شروع این پروه تامین کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فیلمنامه این سریال در حال بازنویسی است. اصلاحاتی تلویزیون درباره کوتاه شدن سریال با اتکا به نظر آقای مهدی طائب مسئول قرآنی فیلمنامه داشتند که این اصلاحات در حال حاضر مبتنی بر همان فیلمنامه اولیه مرحوم فرج الله سلحشور در حال انجام است. آقای شیخ انصاری نیز مسئولیت تهیه کتابچه هنری(ART BOOK) این سریال را بر عهده گرفته‌اند که احتمالاً تا پایان سال جاری به طول می‌انجامد. این کتابچه هنری تقریباً تمام زوایای سریال را آنالیز می‌کند، از بودجه گرفته با دکورهایی که می‌خواهد و.. .

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره زمان شروع پروژه ساخت سریال حضرت موسی(ع) اظهار کرد: قطع و یقین اگر بتوانیم بودجه لازم را تامین کنیم، سال آینده این پروژه را کلید خواهیم زد. فیلمنامه این سریال در حال حاضر حدود 56 قسمت است؛ اما امکان دارد بخاطر گستردگی داستان و فیلمنامه تعداد قسمتهای این سریال افزایش یابد.

وی درباره بازیگران این سریال گفت: بازیگران این سریال ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی، بازیگرانی از کشورهای عربی، عراق، سوریه، مصر، مراکش، ترکیه و غیره خواهدبود در فکر این هستیم که این سریال با زبانهای مختلف دنیا دوبله  و صادر شود؛ چرا که این فیلم راجع حضرت موسی‌(ع) است و همه پیروان همه ادیان علاقه‌مند مشاهده این سریال هستند.

شورجه تاکید کرد: اگر نتوانیم برای این سریال تامین بودجه کنیم لاجرم آن را در شبکه نمایش خانگی و بخش خصوصی خواهیم ساخت و سه نسخه سینمایی از آن در خواهیم آورد. با توجه بازیگرانی که از کشورهای مختلف در این سریال حضور پیدا می‌کنند قاعدتاً ما در این سریال صدای شاهد خواهیم داشت و صدا برای کشورهای مختلف دوبله خواهد شد؛ البته زیر نویس هم خواهیم داشت.

وی درباره بازیگر نقش حضرت موسی(ع) اعلام کرد: هنوز به گزینه خاصی نرسیده‌ایم ولی در تدارک این هستیم که بازیگر جدیدی‌ را معرفی کنیم؛ کما این که در پروژه‌های مردان آنجلس و یوسف پیامبر، مهتاب کرامتی و مصطفی زمانی به عرصه هنر معرفی شدند و خوش درخشیدند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان