arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

حافظی:سیاسی بودن شهردار منشا مشکلات دولت ها با شهرداری است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران منشا بسیاری از چالش هایی که دولت ها اعم از اصلاح طلب یا اصولگرا با شهرداری تهران دارند را در سیاسی بودن شهرداری عنوان کرد و گفت: این امر موجب می شود تا شهردار گاه حال و هوای ریاست جمهوری در سر دارد و گاه در تعارض های سیاسی قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که پایتخت به شهرداری متخصص در امور مدیریت شهری و نه یک علمدار سیاسی نیاز دارد.
 
رحمت الله حافظی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ریشه این مشکل البته در صحن شورا است چرا که اگر فردی متخصص و نه علمدار سیاسی را به عنوان شهردار تهران انتخاب می کنند.
 
حافظی در عین حال تاکید کرد که سیاسی کردن کردن برخی امور مانند ترافیک و آلودگی شهر تهران که به سلامت شهروندان مرتبط است، خطایی جبران ناپذیر و غیرقابل پذیرش است.

* دایره اصولگرایی را تندروها تعیین نمی کنند
 عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این نشست خبری توضیحاتی را در خصوص تفکر اصولگرایی و هشتگ اخیرش در مورد یکی از زندانیان سیاسی، ارائه کرد.
 
وی تاکید کرد که من قطعا اصولگرا هستم اما دایره اصولگرایی را تندروها تعیین نمی کنند.
 
حافظی اظهار کرد: برای من سه خط قرمز اصل نظام، رهبری و منافع مردم وجود دارد و همه موضع گیری هایم در راستای منویات و خواسته های مقام معظم رهبری است.
 
وی گفت: معتقدم تندروی از جانب هر جناح سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا در نهایت به منافع ملی ضربه می زند و اعتماد عمومی را مخدوش می کند.
 
حافظی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد هشتگی که برای یکی از زندانیان سیاسی بنام آرش صادقی منتشر کرد، گفت: من یک پزشک هستم و در راستای رسالت حرفه ای ام اقدام کردم؛ حتی اگر آقای نتانیاهو هم باشد و دچار ایست قلبی شود، برای نجات او به عنوان یک پزشک اقدام می کنم.
 
وی گفت: قوه قضائیه از این زندانی سیاسی خواسته تا از اعتصاب غذا دست بردارد و باب گفت وگو آغاز شود و بنده هم به عنوان یک پزشک اعلام آمادگی کردم که برای نجات او اقدام کنم.
 
وی همچنین در مورد اینکه گفته شده در لیست 21 نفری اصلاح طلبان بر ای انتخابات آینده شورای شهر تهران قرار دارد، گفت: چنین ادعایی درست نیست و تاکنون هیچ فرد یا گروهی برای انتخابات با من بحثی نداشته، از طرفی بنده دارای مستقل در تصمیم گیری هستم و از هیچ گروه سیاسی هم خط نمی گیرم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان