arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

سیستم ناوبری پرواز تهران-دبی ماهان از کار افتاد/فرود اضطراری هواپیما در شیراز/اجبار مسافران برای سوار شدن به هواپیمای سانحه دیده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شماره W۵۰۶۵ هواپیمایی ماهان که از تهران عازم دبی بود به دلیل نقص فنی شدید و از کار افتادن کامپیوترهای آن در آسمان مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد. مسئولان ماهان تلاش می‌کنند مسافران این پرواز را مجددا سوار این هواپیما کنند.

به گزارش انتخاب، یکی از مسافران پرواز W5065، اظهار کرد:‌پرواز ما حدود ساعت 18:30 دقیقه انجام شد و حدود نیم ساعت بعد و در زمان پذیرایی هواپیما دچار تکان‌های شدید افقی (چپ و راست) کرد که خیلی از مسافران فکر کردند که دلیل این تکان‌ها چاله‌های هوایی است.

وی تصریح کرد:‌ اما تکان های مربوط به چاله های هوایی همیشه عمودی است و حدس زدم که اتفاق دیگری برای هواپیما افتاده است.

وی با بیان این که حرکت هواپیما به چپ و راست به حدی بود که میزهای پذیرایی به مسافران برخورد کرد و مهمانداران پذیرایی را متوقف کردند، افزود: در این وضعیت بود که همه مسافران به جز مسافران خارجی اشهد خود را خواندند. چند دقیقه بعد از این تکان‌ها خلبان هواپیما اعلام کرد در حال فرود اضطراری در فرودگاه شیراز هستیم.

وی با اشاره به این‌که مهمانداران هواپیما هم در جریان دلیل اصلی فرود اضظراری قرار نگرفتند، بیان کرد:‌ 5 دقیقه پس از آن‌که هواپیما در فرودگاه شیراز خلبان دوم هواپیما اعلام کرد که "کل کامپیوترهای هواپیما از دست رفته و خدا را شکر می‌کنیم که به سلامت نشسته‌ایم."

وی با یادآوری این که مسافران این پرواز را در فرودگاه شیراز پیاده به یکی از سالن‌ها هدایت کردند، گفت:‌نیم ساعت بعد از فرود اضطراری مسئولان هواپیمایی ماهان گفتند که نقص هواپیما برطرف شده و 5 مهندس آنرا تایید می‌کنند.

وی با بیان این‌که تعمیر  پلی استیشن بیش از نیم ساعت زمان می‌برد و تعمیر هواپیما در نیم ساعت عجیب است، افزود:‌ مسئولان هواپیمایی ماهان گفتند  هر کس می‌خواهد سوار شود و هر نمی‌خواهد سوار نشود.

وی با بیان این که این‌که زمانیکه برای هواپیمایی مشکل فنی به وجود می‌آید برای مسافران آن هتل تامین می‌شود، بیان کرد:‌ یکی از خواسته های مسافران تعویض هواپیماست که درخواست عجیب و غریبی نیست.

وی اشاره به این که چه تضمینی وجود دارد که هواپیما پس از پرواز دوباره دچار نقص فنی نشده و سیستم ناوبری آن از کار نیفتد،‌اظهار کرد:‌ عده محدودی از مسافران خارجی دوباره سوار هواپیمای سانحه دیده شده اند،‌اما سایر مسافران دری سالن را بسته اند و حاضر به سوار شدن به هواپیما نیستند.

وی ادامه داد:‌مردم حق خود را می‌خواهند  و آن انجام یک پرواز ایمن است. با این حال برخی مسئولان ماهان  در تلاش هستند که تا مسافران را راضی یه سوار شدن به هواپیما سانحه دیده کنند.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان