arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۵

عکس/مخدوش شدن تابلوی خیابان «علی اکبر فرهنگی» با اسپری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود نامگذاری خیابانی با نام استاد «علی‌اکبر فرهنگی» مدتی است نام پدر مدیریت رسانه در ایران، سر جایش نیست.
 
به گزارش انتخاب، پس از کندن این تابلو و نصب مجدد آن به همراه نام پیشین این خیابان (بهنام)، اکنون این تابلو مخدوش شده است؛ نام «علی اکبر فرهنگی» با اسپری سیاه پوشانده شده و تنها نام قبلی این خیابان باقی مانده است. «بهنام» نام پیشین این خیابان بود که بعد از نصب اولیه در پرانتز در این تابلو قید شده است.
 
مهرماه سال 1394 بود که در آیینی رسمی، یکی از کوچه‌های ضلع شرقی دانشگاه تهران واقع در منطقه 6 به نام استاد «علی اکبر فرهنگی» شد.
 
در آیین نام‌گذاری این خیابان، چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، حبیب‌الله غفوری معاون اجتماعی منطقه 6 شهرداری تهران و جمعی از استادان و دانشجویان ارتباطات حضور داشتند.
 
اما به فاصله اندکی پس از آیین نام گذاری شهروندان شاهد مخدوش شدن تابلو این خیابان با رنگ بودند. رخدادی که حتی پس از تعویض تابلو چندین بار تکرار شد و اهالی فرهنگ به این امر معترض شدند و خواستار پاسخوگیی شهرداری شدند.
 
به گزارش ایسنا، دکتر «علی اکبر فرهنگی» چهره ماندگار در سال ۱۳۲۱ در شهر طالقان دیده به جهان گشود. وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و تحصیل کرد و در دو زمینه متفاوت، دو دکترا و یک فوق دکترا گرفت.
 
وی دوران ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و از برخی معلمانش می‌توان به افراد سرشناسی چون جلال آل احمد و خسرو فرشیدورد، استاد دانشکده ادبیات اشاره کرد.
 
وی در زمینه ارتباطات، آثار «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین‌بار در زبان فارسی پدیدآورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.
 خیابان علی اکبر فرهنگی
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان