arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۵

كاهش حضور نظامي روسيه در سوريه

ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه ضمن اعلام برنامه کاهش حضور نظامی این کشور در سوریه اعلام کرد که سرکوب هوایی گروههای تروریستی ضدسوری همچنان ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه ضمن اعلام برنامه کاهش حضور نظامی این کشور در سوریه اعلام کرد که سرکوب هوایی گروههای تروریستی ضدسوری همچنان ادامه خواهد یافت.
 
به گزارش انتخاب، رئیس سناد نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه گفت که برنامه کاهش حضور نیروهای روسی در چارچوب اجرای دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وی افزود: در نخستین مرحله ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف، رزمناو اتمی پطر کبیر و ناوگره همراه که از سواحل سوریه ای مدیترانه عملیات سرکوب تروریست ها را اجرا می کردند، به روسیه باز می گردند.

گراسیموف همچنین تاکید کرد که عملیات سرکوب گروههای تروریستی ضدسوری خارج از توافق آتش بس (داعش و جبهه النصره) همچنان ادامه خواهد یافت.

پیش از این اعلام شده بود که این دو ناو قرار است به بندر سورومورسک پایگاه اصلی ناوگان دریای شمال روسیه بازگردند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که با برقراری آتش بس در سوریه، فرصت های جدیدی را برای کاهش حضور نظامی روسیه فراهم کرده است.

آتش بس در سوریه از نخستین ثانیه بامداد جمعه با پشتیبانی روسیه، ایران و ترکیه بین نیروهای دولتی و گروههای مسلح مخالف برقرار شده است.

این آتش بس شامل تروریست ها نمی شود و سرکوب آنها ادامه خواهد یافت.

ناو آدمیرال کوزنتسف که در راس ناوگروه روسی 24 مهرماه برای مبارزه با گروههای تروریستی عازم دریای مدیترانه شد، تنها ناو هواپیمابر روسیه ساخته شده زمان شوروی است و سال 1991 همزمان با فروپاشی کار خود را آغاز کرد.

روسیه همچنین از یگان هوافضای خود در پایگاه حمیمیم استان لاذقیه سوریه شامل انواع جنگنده بمب افکن ها و همچنین بالگردهای رزمی و پشتیبانی از مهرماه سال 94 برای سرکوب گروههای تروریستی و پشتیبانی از عملیات ارتش سوریه بهره می گیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان