arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵

سناتور ممنوع‌الورود به روسیه، مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ می‌شود

منابع خبری از تصمیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مبنی بر انتصاب یکی از سناتورهای پیشین این کشور که روسیه وی را ممنوع‌الورود کرده، خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری از تصمیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مبنی بر انتصاب یکی از سناتورهای پیشین این کشور که روسیه وی را ممنوع‌الورود کرده، خبر دادند.
 
به گزارش انتخاب، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارد «دن کوتس» سناتور پیشین ایالت ایندیانا و سفیر پیشین آمریکا در آلمان را به عنوان مدیر سرویس اطلاعات ملی آمریکا منصوب کند.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که این انتصاب در روزهای آینده اعلام خواهد شد. کوتس به عنوان عضو کمیته اطلاعاتی سنا سمت‌های متعددی داشته است. وی در فاصله سال‌های 2011 تا پایان 2016 سناتور ایالت ایندیانا بود.
 
مسکو در سال 2014 در واکنش به تحریم‌های آمریکا، ورود شماری از مقامات آمریکایی از جمله وی را که در آن زمان عضو کمیته اطلاعاتی سنا بود، به روسیه ممنوع اعلام کرد. کوتس در واکنش به این اقدام گفت که افتخار می‌کند که نامش در فهرست سیاه قرار گرفته است.
 
وی با این حال از همکاری واشنگتن مسکو در سوریه در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت کرد.
 
این سیاستمدار آمریکایی در فاصله سالهای 2001 تا 2005 سفیر این کشور در آلمان بود. وی در سال 2011، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را به دلیل رای ممتنع این کشور در زمینه اقدام نظامی در لیبی به منزوی شدن تهدید کرد.
 
کوتس همچنین مانند دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه از مخالفان توافق هسته‌ای با ایران بوده و پس از حصول این توافق گفت عدم توافق با تهران بهتر از توافق کنونی بود.
 
وی با این حال یکی از هفت سناتور جمهوری‌خواهی بود که از امضای نامه جمهوری‌خواهان به ایران خودداری کردند.
 
در آن نامه که به رهبری «تام کاتن» نوشته شد و به شدت از سوی دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، برجام توافقی یکجانبه از سوی «باراک اوباما» خوانده و به تهران هشدار داده شد که دولت بعد می‌تواند به سادگی این توافق را لغو کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان