arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۵

استعفای کی روش در امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارلوس کی‌روش پس از به اتمام رسیدن اردوی دبی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش انتخاب؛ در روزهای گذشته درگیری  بین کارلوس کی روش و برانکو بیش از پیش شده است. تیم ملی هفته گذشته برای برگزاری اردوی چند روزه راهی دبی شد که واکنش شدید برانکو را درپی داشت. برانکو معتقد بود این اردو بدون هماهنگی با او برگزار شده و سرمربی پرسپولیس در این برهه زمانی نیاز به بازیکنانش دارد تا بتواند برای نیم فصل دوم و راه قهرمانی آماده کند. ایوانکوویچ حتی ناکامی احتمالی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر را بر گردن سرمربی تیم ملی انداخت. در پی صحبت های برانکو، کی روش هفت بازیکن پرسپولیس که در اردوی تیم ملی حضور داشتند را آزاد کرد و به تهران فرستاد و در بیانیه ای اعلام کرد که از این به بعد بازیکنان پرسپولیس را تنها در «فیفا دی» دعوت خواهد کرد.

حال امروز اردوی تیم ملی در دبی به پایان رسیده و از امارات شنیده می شود که کارلوس کی روش به صورت شفاهی از سمت خود استعفا کرده است. کی روش پیش از این و در زمان درگیری اش با علیرضا اسدی دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال، از سمت خود استعفا کرده بود که نهایتا به برکناری اسدی منجر شد. اما نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که کی روش در درگیری با اسدی از حمایت مردمی برخوردار بود و رییس فدراسیون سمت سرمربی تیم ملی را گرفت ولی در حال حاضر یک طرف بازی پرسپولیس و هواداران آن هستند و باید دید آیا مهدی تاج باز هم طرف کی روش را خواهد گرفت یا پرسپولیس و هوادارانش.
 
 
جلسه اضطراری هیات رییسه فدراسیون و بررسی استعفای کی‌روش
 
هدایت‌الله ممبینی درباره شایعه اخیر مبنی بر استعفای کارلوس کی‌روش در امارات و بازنگشتن این مربی به ایران پس از اتمام اردوی تیم ملی اظهار کرد: به نظرم در شرایط فعلی آرامش، مهم‌ترین نیاز تیم ملی است و باید آن را حکمفرما کنیم. اختلاف نظرهای اخیر نباید منجر به حاشیه شود. فردا هیات رییسه فدراسیون فوتبال به منظور بررسی این اتفاقات و تشکیل جلسه می‌دهد. در شرایطی که تیم‌های رقیب ما برای ادامه مسابقه‌های جام جهانی در حال برنامه‌ریزی هستند، ما هم نیاز داریم که با آرامش بیشتری کار را پیش ببریم و با فراغ بال برنامه‌هایمان را مرور کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش استعفا داده است، تاکید کرد: من این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیدم اما در جلسه فردا درباره آن صحبت خواهیم کرد. نباید با این اتفاقات کی‌روش از تیم ملی جدا شود. او بخش مهم و جدایی‌ناپذیری از تاریخ فوتبال ایران است که توانسته نتایج خوبی را در سال‌های اخیر کسب کند. در حال حاضر ایران تیم نخست آسیاست و نتایجی را درخور نام ایران را کسب کرده است که ان‌شاءالله با حل و فصل شدن این اتفاقات برای دومین دوره متوالی به جام جهانی صعود می‌کنیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون در واکنش به اینکه آیا اعضای هیات رییسه مخالف جدایی کی‌روش هستند، گفت: به هر حال فردا این موضوع را بررسی می‌کنیم. اعضا نظرات خودشان را بیان می‌کنند اما به نظر من فوتبال ایران با کی‌روش موفق بوده و در آینده نزدیک توفیقات بیشتری خواهد داشت. پس از حضور او تیم ما جوان شده و باید حمایت‌ها از او و تیمش را ادامه دهیم که در این راه آرامش، مهم‌ترین نیاز تیم اوست.

ممبینی در واکنش به اظهارات امیر عابدینی مبنی بر اینکه کی‌روش استعفای خود را به صورت کتبی ارائه کرده است، گفت: به هر حال بحث‌هایی در این باره شده و من هم آن را شنیده‌ام. آن را پیگیری می‌کنیم. در این مقطع جدایی کی‌روش بزرگ‌ترین ضربه را به تیم ما می‌زند و دلیلی برای جدایی او وجود ندارد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: ان‌شاءالله فضا طوری شود که بتوانیم این همکاری را ادامه دهیم و از بروز حاشیه‌ها جلوگیری کنیم. فدراسیون فوتبال این توانایی را دارد که حاشیه‌ها را جمع کند. در این موقعیت حساس، کی‌روش باید به کارش با تیم ملی ادامه دهد. 
نظرات بینندگان