arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

دفتر یادبود ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مالزی گشوده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی گشوده شد تا دیپلمات های خارجی مقیم کوالالامپور و مقامات مالزی با نگارش آخرین جملات خود در درباره آن مرحوم نسبت به این شخصیت برجسته ادای احترام کنند.
 
به گزارش انتخاب، این دفتر از امروز (چهارشنبه) به مدت سه روز در سفارت کشورمان در مالزی گشوده است تا مقام های این کشور جنوب شرق آسیا و دیپلمات های خارجی مقیم مالزی با امضاء و نوشته هایی یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی بدارند.
 
در نخستین ساعات گشایش این دفتر مقام های مالزی و سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف از جمله سنگاپور، اوکراین و غنا با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور با نوشتن متن هایی نسبت به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی ادای احترام کرده و با ملت و دولت ایران ابراز همدری کردند.
 
کمیسیونر عالی سنگاپور در دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن اعلام همدردی با دولت و ملت ایران و خانواده آن مرحوم، به نقش تاثیرگذار رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یک چهره برجسته و سیاستمداری بزرگ در صلح در منطقه خاورمیانه اشاره کرد.
 
سفیر اوکراین نیز با حضور در محل سفارت ایران در مالزی نیز ضمن ادای احترام به آیت الله هاشمی رفسنجانی در مطالبی به مناسبت یادبود رئیس جمهور پیشین ایران از وی به عنوان 'رهبر کبیر' و 'مرد چشم اندازها' یاد کرد و تسلیت صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران بیان نمود.
 
سفیر اوکراین از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران که از این کشور دیدن و کمک شایانی به روابط دوستانه ایران و اوکراین نمود، یاد کرد و این تلاش را گرامی و به یادماندنی خواند.
 
کمیسیونر عالی غنا نیز به نمایندگی از دولت و ملت این کشور درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را صمیمانه تسلیت گفت و برای آرامش روح این شخصیت برجسته دعا کرد.
 
پرچم سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز از روز دوشنبه به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیمه برافراشته شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان