arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

رقابت انیمیشن و فیلم در جشنواره فجر نقطه عطف سینمای کشور است

کارگردان انیمیشن سینمایی «پشت دروازه بهشت»، رقابت انیمیشن با فیلم های سینمایی در جشنواره فیلم فجر را نقطه عطفی برای دستیابی به افق های جدید در صنعت سینمای کشور دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  کارگردان انیمیشن سینمایی «پشت دروازه بهشت»، رقابت انیمیشن با فیلم های سینمایی در جشنواره فیلم فجر را نقطه عطفی برای دستیابی به افق های جدید در صنعت سینمای کشور دانست.

به گزارش انتخاب، علی نوری اسکویی روز چهارشنبه افزود: تولید آثار انیمیشن از لحاظ صداگذاری و موسیقی متفاوت تر از فیلم است، اما می تواند به عنوان یک هنر به رقابت با سایر آثار در صنعت سینما از جمله فیلم بلند سینمایی بپردازد.

وی با بیان اینکه قابلیت های خوبی برای ساخت فیلم های انیمیشن در کشور وجود دارد، اظهار کرد: هنر انیمیشن به همت دست اندرکاران شرکت های مختلف پیشرفت کرده و ایران در مقایسه با کشورهای همسایه، قابلیت های بیشتری برای رشد این هنر و حضور در بازارهای جهانی دارد.

کارگردان انیمیشن «پشت دروازه بهشت» ادامه داد: در تولید فیلم های سینمایی محدودیت هایی وجود دارد در حالیکه انیمیشن دارای این محدودیت نیست و می توان فضاهای اکشن را با صداگذاری و موسیقی متفاوت از فیلم نشان داد که جذابیت و هیجان برای مخاطب ایجاد کرد.

نوری اسکویی تصریح کرد: حضور انیمیشن «پشت دروازه بهشت» برای رقابت با فیلم های دیگر در جشنواره فیلم فجر امسال فرصت مناسبی برای رشد بهتر سینمای انیمیشن است که فناوری نیز بوجود می آورد.

وی با بیان اینکه انیمیشن «پشت دروازه بهشت» فضایی اکشن و پرماجرایی دارد، گفت: مخاطب در این انیمیشن با یک فیلم تکنیکال مواجه می شود که هیجان انگیز است .

نوری اسکویی افزود: «پشت دروازه بهشت» تنها انیمیشنی است که دارای جذابیت ها بوده و فیلمی تکنیکال است، در حالیکه بیشتر انیمیشن ها ساخته شده در کشور کمدی و یا در بخش کودک بوده اند.

نوری اسکویی گفت: صحنه های این انیمیشن به لحاظ صدا و موسیقی برای مخاطب جذاب خواهد بود و امیدواریم حضور این گونه آثار در جشنواره ها بیشتر جدی گرفته شود.

کارگردان انیمیشن «پشت دروازه بهشت» درباره عوامل تولید این اثر افزود: صدا گذاری شخصیت های این انیمیشن توسط بهرام زند، کتایون اعظمی، منوچهر زنده دل، مسعود کرامتی و غیره انجام شده و موسیقی آن نیز بر عهده محمد علیقلی بوده است.

نوری اسکویی تصریح کرد: «پشت دروازه بهشت» نوشته مجید آسودگان است و ویژگی های این انیمیشن با دیگر آثار انیمیشن های تولید شده در کشور قابل مقایسه نیست.

«پشت دروازه بهشت» نخستین انیمیشنی است که به بخش مسابقه سینمای ایران سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

این اثر انیمیشن قرار است در بخش مسابقه سینمای ایران سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر با 32 اثر سینمایی رقابت کند.

سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری از نهم تا 21 بهمن ماه برگزار می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان