arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

عملکرد دولت در تثبیت بازار کسب و کار مثبت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم با وجود موانع و مشکلات در تثبیت بازار کسب و کار موفق عمل کرده است.

به گزارش انتخاب، رمضانعلی سبحانی فر روز چهارشنبه افزود: در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، جامعه با مشکلات بسیار از جمله بی ثباتی در بازار پولی و اقتصادی، رکود در بازار سرمایه و آشفتگی در بازار کسب و کار روبرو بود.
 
وی اظهار کرد: دولت در بخش درآمدهای مالی با مشکلات و موانع بزرگ از جمله تحریم های نفتی، نبود رونق در بخش تولید و رکود در صادرات محصولات مواجه بود.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های نادرست گذشته سبب شد اعتماد کشور های مختلف به ایران از بین برود و دولت یازدهم در این حوزه نیز مشکلات بسیار به ارث برد.
 
وی افزود: دولت یازدهم ایجاد ثبات در بازار سرمایه و کسب و کار را به عنوان مهمترین اولویت اقتصادی خود قرار داد و در کنار این موضوع تلاش کرد با ایجاد اعتماد بین ایران و سایر کشورهای دنیا زمینه برای سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم کند.
 
وی اظهار کرد: این اعتماد سازی در سایه 2 سال تلاش دولت در میدان مذاکرات و اجرای سیاست های صحیح خارجی به وجود آمد که یکی از ثمرات برجام است.
 
سبحانی فر گفت: تلاش دولت یازدهم در رفع تحریم ها ستودنی است زیرا با انجام این مهم فضای کسب و کار، سرمایه گذاری خارجی و صادرات محصولات ایرانی رونق گرفت.
 
وی افزود: دولت با بستر سازی مناسب زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم کرد که این امر در افزایش سرمایه های نقدی کشور و افزایش رونق تولید موثر است.
 
وی اظهار کرد: سیاست های نادرست گذشته سبب شد سن اشتغال کاهش و جمعیت 2 میلیون نفری بیکاران به حدود پنج میلیون نفر افزایش یابد که بخش مهمی از آنها را جمعیت محصل کشور تشکیل می دهند.
 
این نماینده مجلس گفت: پرداخت 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط دولت برای رونق واحدهای صنعتی تاثیر بسزایی در جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری در جامعه داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان