arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

مکزیک: برای ساخت دیوار مرزی هیچ پولی پرداخت نمی کنیم

رئیس جمهوری مکزیک امروز (پنجشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور منتخب آمریکا، تاکید کرد که کشورش برای ساخت دیوار مرزی حتی یک پزو هم پرداخت نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری مکزیک امروز (پنجشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور منتخب آمریکا، تاکید کرد که کشورش برای ساخت دیوار مرزی حتی یک پزو هم پرداخت نمی کند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز از مکزیکوسیتی، 'انریکه پینا نیتو' ضمن تاکید بر داشتن روابط دوستانه با آمریکا تاکید کرد: 'کاملا روشن است که ما با دولت دونالد ترامپ مشکلاتی خواهیم داشت که یکی از بدیهی ترین آنها، جریان ساخت دیوار مرزی است و البته من بارها گفته ام و اکنون نیز صراحتا می گویم که ما هیچ پولی برای ساخت این دیوار پرداخت نخواهیم کرد.'
 
وی که در جمع سفرای مکزیک در کشورهای مختلف سخن می گفت، با اشاره به ورود جرم و جنایت از سوی آمریکا به داخل خاک مکزیک گفت: 'آمریکا باید مسئولیت خود در تعهد مشترک برای جلوگیری از قاچاق غیرقانونی اسلحه از این کشور به داخل مکزیک را بگیرد و همچنین مانع ورود پول هایی با منشا غیرقانونی از سوی سازمان های جنایتکار به کشورمان شود.'
ساخت دیوار مرزی در مرزهای مشترک آمریکا و مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و مواد مخدر از مکزیک به آمریکا از وعده های دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی وی بود.
 
بر اساس این گزارش، تیم انتقالی دونالد ترامپ اخیرا خواستار ارزیابی منابع موجود برای ساخت دیواری حائل در مرزهای این کشور شده است.
این درخواست مربوط به دیدار اعضای تیم انتقالی ترامپ با مقام های وزارت امنیت داخلی آمریکا به تاریخ 5 دسامبر (15 آذر) است.
 
اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا هم در گزارشی اعلام کرده است که 413 مایلی (643 کیلومتری) از مرز دو هزار مایلی (3200 کیلومتری) آمریکا و مکزیک قابلیت برپایی دیوار حائل را دارد.
 
برپایی دیوار مرزی 413 مایلی (664 کیلومتری) در مرزهای جنوب غربی (مرز با مکزیک) اما به علت ساختار خاصی که دارد، هزینه بیشتری خواهد داشت و نزدیک به 11 میلیارد و 370 میلیون دلار تمام خواهد شد.
 
دونالد ترامپ که از همان آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، موضعی سخت در قبال مساله مهاجرت داشت، ساخت دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک را با هدف مقابله با موج مهاجران غیرقانونی وعده داده و گفته است که مکزیک را مجبور می کند که هزینه ساخت آن را بپردازد.
 
وی بیستم ژانویه (اول بهمن) وارد کاخ سفید خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان