arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

وزیر کشور مطرح کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت نخست دولت یازدهم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر کشور گفت: توجه به اصل پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های شاخص در دولت در دولت تدبیر و امید است.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در نشست شورای کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک افزود:فعالیت موثر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق و سرقت از برنامه های اولویت های دار دولت تدبیر و امید است.
 
وی ادامه داد: وزارت کشور با مشارکت سایر دستگاه ها اجرایی، سمن ها و دفتر معظم رهبری فعالیت های گسترده ای را در این حوزه آغاز کرده و تاکنون هزاران ساعت کار و فعالیت در این حوزه به منصه ظهور رسیده است.
 
وزیر کشور بیان کرد: تا کنون چهار نشست در حوزه آسیب های اجتماعی با حضور سران قوا در محضر مقام معظم رهبری برگزار و گزارش هایی از فعالیت های این حوزه ارایه شده و رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه تبیین و اجرای برنامه های پیشگیری محور به سه قوه تاکیداتی فرمودند.
 
وی تدوین سند مدیریت و راهبری پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: تهیه و تدوین این سند در کنار سایر فعالیت ها در دستور کار دولت قرار داشته و با جدیت دنبال می شود.
 
وزیر کشور افزایش امنیت و رفاه عمومی را یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: با انجام فعالیت ها و تلاش مسئولان نظامی، سیاسی و اطلاعاتی کشور جمهوری اسلامی در زمینه ایجاد امنیت در کشور رتبه نخست را در سطح منطقه و جهان به خود اختصاص داده است.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت های سیاسی و انتخاباتی در با آرامش کامل در کنار سایر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی انجام می شود.
وی ادامه داد: با توجه به وجود اقوام مختلف در کشور افزایش وحدت و انسجام به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه دولت تدبیر و امید است و در این حوزه فعالیت های ارزشمندی انجام شده است.
 
وزیر کشور توجه به مناطق محروم و توزیع عادلانه امکانات در نقاط محروم و روستاها را از جمله فعالیت های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: 60 هزار میلیارد ریال برای توسعه مناطق محروم و روستاها در نظر گرفته شده و امسال نیز15 هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: هم اکنون برخی از آسیب های اجتماعی کشور به مناطق مرزی باز می گردد که مقام معظم رهبری در این حوزه نیز رهنمود های ارزشمندی داشته اند.
 
وی گفت: کنترل و جلوگیری از مهاجرت و توجه به مناطق حاشیه ای از جمله اقدامات ارزشمند دولت یازدهم است و در برنامه ششم توسعه نیز به این مهم توجه ویژه شده است.
 
وزیر کشور خاطر نشان کرد: دیپلماسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تلاش دولت برای رفع تحریم ها چشم انداز جدیدی در کشور ترسیم کرد و ارتباطات خارجی با دیگر کشورهای همسایه را افزایش داد.
 
وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مختلف اقتصادی، تحقق هفت درصدی رشد اقتصادی برای کشور و کاهش تورم به زیر 10 درصد را برای کشور به ارمغان آورد که این مهم کشور را در مسیر روشنی قرار داده است.
 
رحمانی افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی و تدوین برنامه های منسجم فرهنگی و اجتماعی یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که باید با جدیت بیشتر و تلاش مضاعف در دستور کار قرار گیرد.
 
رحمانی فضلی یاداور شد: با آغاز کار دولت تدبیر و امید تنها ظرفیت نگهداری 500 نفر معتاد متجاهر در تهران فراهم بود که این ظرفیت به 12 هزار نفر افزایش یافته است و هم اینک حدود هشت هزار نفر در این مراکز نگهداری می شوند.
 
وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در زمینه اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی هم اکنون حدود 80 درصد درمان معتادان توسط مردم و سمن ها انجام می شود.
 
رحمانی فضلی افزود: با پیشگیری از اعتیاد می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی و 50 درصد آمار طلاق در کشور را کاهش داد.
 
وزیر کشور روز پنج شنبه در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در نشست مشترک شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران، دهیاران و کارآفرینان روستایی این استان حضور می یابد.
 
شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از دیگر برنامه های وزیر کشور و جانشین رئیس جمهوری در شورای اجتماعی کشور در سفر به استان مرکزی است.
 
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی است و بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان