arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۵

پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد از اول فروردین ٩٦

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده آسانسورهایی که از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته، اما تاکنون اقدام به رفع نقص نکرده‌اند، به دادستانی تهران ارسال خواهد شد.
 
به گزارش انتخاب، مسلم بیات، رئیس اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با بیان اینکه کارهای خیلی خوبی با همکاری اداره کل استاندارد و اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران برای ساماندهی آسانسورهای شهر تهران صورت گرفته، افزود: هماهنگی‌هایی نیز میان قوه مجریه و قوه قضاییه صورت گرفته تا حوادث کمتری از سوی آسانسورها پدید آید.
 
رئیس اداره استاندارد تهران با اشاره به اینکه تهیه بانک اطلاعاتی از آسانسورها، تولیدکنندگان و تعمیرکاران این صنف ضروری است، ادامه داد: هر دستگاه آسانسور اگر بخواهد ایمن باشد باید ماهانه سرویس و تعمیر شود و سالی یکبار نیز مورد بازدید و بازرسی قرار گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه باید پروانه‌های طراحی و مونتاژ مورد بازنگری قرار گیرد، خاطر نشان کرد: پروانه‌ای که در آن قید نشود صاحب پروانه چند دستگاه آسانسور می‌تواند تولید کند، ایراد دارد.
 
بیات، همچنین خواستار رتبه‌بندی شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور شد و این پرسش را طرح کرد که آیا هر دارنده پروانه‌ای می‌تواند برای یک برج ۳۰ طبقه آسانسور بسازد؟ پس موضوع تجربه، مهارت و آموزش در این میان چه می‌شود؟
 
به‌گفته وی حتی در شرکت‌های طراحی و مونتاژ برای ساخت آسانسور باتوجه به تعداد طبقات و تعداد ظرفیت نفرات باید بازنگری صورت گیرد.
 
بیات تاریخ اول فروردین سال آینده را ضرب‌الاجل آسانسورهای غیراستاندارد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ پس از ۳ بار بازدید از یک آسانسور چنان‌چه نقص آن برطرف نشود، ‌ برای بار چهارم بازدیدی در کار نیست و آن آسانسور پلمپ شده و پروانه طراحی و مونتاژ شرکت متخلف(سازنده آسانسور) هم باطل می‌شود.
 
رئیس اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران بار دیگر خواستار بازنگری و تجدیدنظر در ارتقای دانش و شایستگی ارائه‌دهندگان خدمات آسانسوری شد و با صراحت اعلام کرد که این هشدار آخر است چراکه باید مسؤولیت اجتماعی را محترم بشماریم و آن را حفظ کنیم.
 
به باور بیات با مدیریت یکپارچه در صنعت آسانسور شاهد روزهای خوبی برای مردم خواهیم بود و از آنجا که همه دوست دارند کارهای خوب انجام دهند بنابراین کیفیت نشان شایستگی به کسی تعلق می‌گیرد که شایسته باشد

منبع: مهر
نظرات بینندگان