arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۵

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوهای ما در دورترین نقطه آفریقای جنوبی حضور دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز نیروی دریایی با کارآمدی پرسنل خود ماموریت‌ها را در دورترین نقطه با موفقیت انجام می‌دهد گفت: حضور نیروی دریایی در آفریقای جنوبی نشانه اقتدار ملت ایران است.
 
به گزارش انتخاب، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان مرکز آموزش تخصصی دریایی باقرالعلوم (ع) رشت مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی را نیروی انسانی کارآمد دانست.
 
وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد می‌تواند موجب پویایی یک سازمان شود، افزود: هر سازمان با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند با نیروی انسانی کارآمد موفق شود و نیروی دریایی از نیروی انسانی کارآمد برخوردار است.
 
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز نیروی دریایی با کارآمدی پرسنل خود ماموریت‌ها را با موفقیت انجام می‌دهد، تصریح کرد: امروز ناوهای ما در دورترین نقطه آفریقای جنوبی حضور دارد که این امر به دلیل نیروی کارآمد است.
 
وی نیروی دریایی ارتش را اقتدار ایران اسلامی دانست و ادامه داد: چهل‌وچهارمین ناوگروه در منطقه ماموریت خود را انجام می‌دهد بدون اینکه دسترسی به جایی داشته باشد و تنها با اتکا به خداوند و پشتیبانی نیروی کارآمد شرایط سخت دریانوردی را تحمل می‌کند و این امر نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که در 9 هزار کیلومتر جلوتر از هرمزگان ماموریت خود را انجام می‌دهد و تا 45 روز دیگر نمی‌آید.
 
سیاری مرکز آموزش تخصص‌های دریایی را یکی از مهم‌ترین مراکز نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و گفت: در این مرکز 21 نوع تخصص آموزش داده می‌شود و درصد بالایی از بدنه این نیرو را پوشش می‌دهد و ویژگی‌های خاصی را دنبال می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه اگر امروز نیروی دریایی در دور دست‌ها حضور دارد به واسطه آموزش‌های مرکز مذکور است، خاطرنشان کرد: هر قدر در بحث تربیت و آموزش تلاش کنیم سرمایه‌گذاری کلان برای نیروی دریایی محسوب می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعهد، تخصص، ایثارگری، پا در رکاب بودن، شهادت طلبی و... را از ویژگی‌های خاص کارکنان و نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش ذکر کرد و یادآور شد: تمام این موارد در مرکز آموزش تخصصی نیروی دریایی رشت ارائه می‌شود.
 
وی با قدردانی از تلاش تورج حسنی‌مقدم فرمانده پیشین مرکز آموزش‌های تخصصی دریایی رشت، تصریح کرد: اقدام‌های آموزشی حسنی‌مقدم بسیار ارزشمند بوده و اینکه نیروی انسانی ما در عمق دریا اقتدار ایران را به نمایش می‌گذارند به دلیل همین اقدام‌های ارزشی است.
 
سیاری با اشاره به اینکه باید همواره نگاه به آینده و افق بالاتر و بارزتر داشته باشیم، متذکر شد: هر لحظه و هر دقیقه ما باید ارتقا پیدا کند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری 50 درصد موفقیت‌های این نیرو به خانواده‌های آنها تعلق دارد.
 
وی ناخدایکم عرشه ستاد احمدرضا شهیدی فرمانده جدید مرکز آموزش تخصص‌های نیروی دریایی باقرالعلوم(ع) رشت را یکی از افسران خوش‌نام نیروی دریایی خواند و گفت: تخصص و ایمان بالای وی مورد ارزیابی قرار گرفت و با اخذ صلاحیت‌های تمام موارد به سمت فرماندهی مرکز مذکور منصوب شد.
 
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران سه ویژگی ایمان، علم و سلشحوری و شجاعت را از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در این نیرو دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود این ویژگی‌ها در کارکنانی که از اقصی نقاط کشور استخدام نیروی دریایی می‌شوند نهادینه شود.
 
وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش باید مجهز به معنویت، تقوا و علم باشد، خاطرنشان کرد: امروز جنگ، جنگ علم است و توانمندی‌ نیروهای مسلح توسط علم نشان داده می‌شود و امروز اتوبوس‌ها با رایانه حرکت می‌کنند و هر سال این روند ارتقا می‌یابد و جنگ در دریا کاملا‍ جنگ علم است.
 
سیاری گفت: در دریا دشمن دیده نمی‌شود و تنها با علم و دانش و دانستنتی‌ها نیروی دریایی می‌توان دشمن را دید و اگر در دریا علم نداشته باشیم جایگاهی نیز نخواهیم داشت و امروز شهدا الگوی ما هستند که در دوراه دفاع مقدس روحیه سلحشوری داشتند و برای نهادینه کردن سه مورد مذکور تلاش کنیم.
 
وی از فرمانده جدید مرکز آموزش تخصص‌های نیروی دریایی رشت خواست تا موارد مورد نظر در این مرکز ارتقا یابد و این راه پرافتخار طی شود و شاهد بالندگی‌های بیشتر در کشور و نیروی دریایی باشیم.
 
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مسؤولان گیلان و رشت به پاس تلاش و همراهی با فرماندهان نیروی دریایی در رشت و انزلی قدردانی کرد و یادآور شد: امیدواریم به برکت اتحاد بتوانیم خدمات شایسته‌ای به مردم ایران عزیز ارائه کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان