arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۵

هشدار بایدن درباره تهدید روسیه برای اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره تبلیغات رسانه‌ای روسیه و احتمال حملات سایبری از طرف مسکو به منظور تغییر نتایج انتخابات در اروپا هشدار داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از پرس تی وی؛ بایدن روز چهارشنبه در سخنانی در نشست اقتصادی داووس در سوئیس مدعی شد روسیه با استفاده از همه ابزارهای در دسترس، در صف مقدم تلاش‌ها برای منحل کردن دموکراسی‌ها در جوامع مختلف بوده است.

وی مدعی شد: هدف روشن است: سرنگونی نظم لیبرال در جامعۀ بین‌الملل.
 
 بایدن همچنین هشدار داد روسیه ممکن است از تبلیغات نرم و حملات سایبری برای نفوذ بر برگزاری انتخابات در قاره اروپا استفاده کند.
 
وی گفت: فقط آمریکا هدف قرار نگرفته است، ما در گذشته نیز شاهد چنین حملاتی بودیم و در حالی که امسال کشورهای اروپایی زیادی انتخابات عمومی برگزار خواهند کرد، باید منتظر تلاش‌های بیشتر روسیه برای مداخله در این روند دموکراتیک باشیم. به شما قول می‌دهم، این موضوع بار دیگر روی خواهد داد.
 
این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بار دیگر ادعاها درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد.
 
لاوروف روز چهارشنبه در نشستی خبری در مسکو گفت: اتحادیه اروپا در انتخابات امریکا مداخله کرده است نه روسیه. رهبران کشورهای اروپایی روشن گفته بودند که آن‌ها از هیلاری کلینتون حمایت و دونالد ترامپ را تخریب می‌کنند.
 
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز پیشتر هشدار داده بود که روسیه ممکن است تلاش کند تا در انتخابات پارلمانی این کشور با استفاده از حملات سایبری و ایجاد اختلال در کمپین‌های انتخاباتی اثر بگذارد.
 
وی در این خصوص گفته بود مستندات موجود نشان می‌دهد برخی از حملات اینترنتی دارای منشأ روسی هستند. لذا می توان احتمال داد که روسیه در انتخابات سال آینده نیز نقش آفرین باشد.  
 
مقام های برلین روسیه را مظنون به انجام یکسری حملات سایبری علیه نهادها، موسسات و پارلمان آلمان می‌دانند.  
 
سخنان مرکل در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی که مقامات کاخ سفید از احتمال دخالت روسیه در  فرایند انتخابات این کشور خبر داده بودند مطرح شده بود.  
 
بایدن در ادامه افزود روسیه در دورۀ ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین «از هر ابزار در دسترس» برای جدا کردن کشورهای اروپایی و تبدیل جهان به حوزه‌های نفوذ خود استفاده کرده است.
 
وی روسیه را به «اعزام مردان سبزپوش (با یونیفرم سبز) به مناطق مرزی اوکراین برای دامن زدن به خشونت»، و استفاده از انرژی به‌عنوان سلاحی علیه اروپا متهم کرده است.
 
وی همچنین به متحدان اروپایی اطمینان داد با وجود اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، حمایت از ناتو مورد تأیید دو حزب، جمهوریخواه و دموکرات، است.
 
ترامپ چندی پیش ناتو را یک سازمان «منسوخ» عنوان کرد و وعده داد امریکا روابط بهتری با روسیه خواهد داشت.

نظرات بینندگان