arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
آیت الله احمدی شاهرودی، نماینده حوزستان در مجلس خبرگان:

برخی در حق آیت الله هاشمی رفسنجانی جفا و خیانت کردند / صداوسیما که هاشمی را بایکوت کرده بود، باید در پیشگاه خدا عذرخواهی کند / او فرمانده جنگ بود، اما تلویزیون یکبار هم در این مورد با او مصاحبه نکرد

عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم خوزستان در این مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آن مرحوم، شخصیت برازنده جهانی بود ولی برخی در زمان حیات وی، در حق آن حضرت جفا و خیانت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم خوزستان در این مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آن مرحوم، شخصیت برازنده جهانی بود ولی برخی در زمان حیات وی، در حق آن حضرت جفا و خیانت کردند.

به گزارش «انتخاب»؛ آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مسجد الغدیر آبادان، حضور باشکوه مردم در آیین تشییع آن مرحوم در تهران و برگزاری مجالس ترحیم در شهرها و روستاهای کشور را مصداق تحقق وعده الهی مبنی بر دفاع خدا از مومنان واقعی و خنثی شدن توطئه بدخواهان عنوان کرد.

وی اضافه کرد:عده ای در زمان حیات مرحوم هاشمی رفسنجانی، علیه وی توطئه کرده و نقشه کشیدند و برخی رسانه ها نظیر صدا و سیما نیز تحت تاثیر این تبلیغات، نسبت به بایکوت آن حضرت اقدام کردند که باید در پیشگاه الهی عذرخواهی کنند.

آیت الله احمدی شاهرودی با انتقاد از برخی رفتارها علیه شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان حیات وی اضافه کرد:آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس، فرمانده جنگ بود و در خط مقدم جبهه حضور یافت ولی صدا و سیمای ما حتی یکبار نیز از وی در این خصوص مصاحبه نکرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از گسترش رفتارهای حذفی علیه شخصیت های نظام، گفت:نسل جوان ما در برابر این رفتارها چگونه فکر می کند و آیا نباید بپرسیم که چرا برخی رفتارها انجام می شود؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تجلیل از مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه، دوران استقرار نظام، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:آقای هاشمی بیشتر از همه مبارزان در زندان های رژیم پهلوی بود، ولی به دلیل اعتقاد راسخ خود به اهداف انقلاب، ذره ای از این آرمان ها عقب نشینی نکرد.

آیت الله احمدی شاهرودی تصریح کرد:اقدامات آن مرحوم در دوران ریاست جمهوری و سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی ذخیره ای برای آخرت وی محسوب می شود و به جرات می توان گفت که مرحوم هاشمی رفسنجانی مومن به خدا، معتقد به دین و معتقد و راسخ به نهضت امام خمینی (ره) بود.

وی ادامه داد:خداوند متعال طبق وعده خود، محبت صالحان را در قلب مردم قرار می دهد و به جرات می توان گفت که این مهم در خصوص مرحوم هاشمی رفسنجانی محقق شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان مدافع نظام جمهوری اسلامی، پشتیبان حقوق ملت، یار امام راحل و رهبر انقلاب و شخصیتی فراجناحی و دارای شان و منزلت جهانی یاد کرد و گفت:درگذشت آن مرحوم، خسارت سنگینی به نظام وارد کرد.

آیت الله احمدی شاهرودی در بخش پایانی سخنانش گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی جهاد در راه خدا را به معنای واقعی کلمه ادا کرد و جان و مال و آبروی خود را در طبق اخلاص گذاشت و مصداق ' نعم الصابر المجاهد' بود.

وی گفت:مرحوم هاشمی رفسنجانی در برابر بر مهری ها، نامهربانی ها و ناملایمات صبر و تحمل کرد و تا لحظه دیدار معبود، دست از حمایت نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مردم برنداشت.

نظرات بینندگان