arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۵

یونکر:مذاکرات با انگلیس برای خروج بسیار سخت خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با توجه به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس در تشریح استراتژِی خروج این کشور از اتحادیه اروپا مذاکرات در این باره در آینده را بسیار سخت ارزیابی کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از "نویه زوریخه سایتونگ"، بر اساس ارزیابی  "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا مذاکرات آینده بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای خروج بسیار بسیار بسیار سخت خواهد بود.
 
وی در واکنش به سخنرانی اخیر "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس در تشریح استراتژی خروج این کشور از اتحادیه اروپا شفافیتی که می در این باره ایجاد کرده است را تمجید کرد.
 
"می" در سخنانی که روز سه شنبه ایراد کرد از خروجی سخت از اتحادیه اروپا سخن گفته و با تاکید بر اینکه انگلیس می خواهد اتحادیه اروپا و بازار مشترک آن را کاملا ترک کند اما همزمان از تمایل انگلیس برای بستن یک قرارداد تجارت آزاد با اروپا برای دسترسی به بازارهای اروپایی خبر داد.
 
یونکر تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواهان توافقی با انگلیس است که برای هر دو طرف منصفانه باشد. من به سهم خودم همه اقدامات را انجام می دهم تا این مذاکرات به راه حلی متعادل منجر شود.
 
صدر اعظم آلمان هم در واکنش به سخنرانی نخست وزیر انگلیس اروپاییان را به حفظ انسجام فرا خواند.
 
این دو مقام اروپایی (یونکر و مرکل)  تاکید کردند که مذاکرات درباره خروج انگلیس تازه بعد از درخواست رسمی لندن می تواند آغاز شود. دولت انگلیس قرار است اواخر ماه مارس درخواست رسمی خود در این باره را به اتحادیه اروپا ارائه دهد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان