arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون صنایع و معادن: آمریکا برجام را نقض کند باید منتظر پیامدهای آن نیز باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هرگونه مذاکره برای تغییر بندهای برجام را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: آمریکا در صورت بر هم زدن برجام باید منتظر پیامدهای آن نیز باشد.
 
به گزارش انتخاب، عزیز اکبریان گفت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا سعی دارد توافق هسته‌ای را زیر سوال برده و آن را بر هم بزند.
 
اکبریان هرگونه مذاکره برای تغییر بندهای برجام را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: در صورتی که آمریکا اقدامی برای بر هم زدن برجام انجام دهد ایران نیز اقدام متقابل انجام خواهد داد نه اینکه باز هم به مذاکره بپردازد.
 
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ادامه داد: بر همین اساس رایزنی‌هایی که مسئولان ما با کشورهای 5+1 انجام می‌دهند به معنای مذاکره جدید نیست بلکه برای بررسی مسائل جدیدی است که در خلال اجرا به وجود می‌آید.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باز هم باید تاکید کرد که ایران مذاکره جدیدی را در خصوص برجام انجام نخواهد داد و کشورهای 5+1 باید به همین توافق پایبند باشند.
 
وی با بیان این‌که «آمریکا هم یکی از اعضای 1+5 است و نباید بیشتر از حد یک عضو به آن پرداخته شود» گفت: مهمترین مسائلی که در برجام مطرح است به اتحادیه اروپا و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل مربوط می‌شود.
 
اکبریان در پایان اعلام کرد: آمریکا مختار است که برجام را بر هم بزند اما در صورت انجام این کار باید پیامدهای آن را نیز بپذیرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان